fhansen wrote:ja tycker de är underbart att våra skatte pengar ska gå till såna här saker, är de inte helt okej att våra äldre har de dåligt, barn i skolan inte får den utbildning dom behöver för de inte finns pengar till mera lärare mm, skolor å dagis slås ihop, klasser blir större, kommuner inte har penger för att få fast ligist på motorcykel? helt klart värt att dra in helikopter å en 30 polisbilar, Gris jävlar, konstigt att dom inte försökte meja ner han oxå, tänk om snutjävlarna kunde försöka hindra riktiga brott i stället, men de är klar, lite våldtäkter å rån kan ju inte prioriteras när de finns en motorcyklist som kör för fort....
Nu är det ju ändå såhär att polisen har betalt för sina resurser och använda polishelikopter etc.
Ska dom då låta en helikopter och bilar stå oanvända då, eller kanske använda dom som i detta fallet?
Vad som inte direkt ingår där är alla idioter som förstör polisens material/resurser (bilar/fastigheter etc)
Att tro pensionärer, barn i skolan m.m får det dåligt pga en polisjakt är riktig okunskap!
Vänd dig istället till dina kära politiker som har bestämt hur mycket som ska gå till äldreomsorgen, skolan med mera du rabblar upp!
fhansen wrote:öhhh jo men visst, så du tycker de är helt okej att dom lägger flera hundra tusen på å jaga en motorcyklist eller?
Jag anser iaf som jag skrivit ovan, helt okej att dom använder sina resurser dom har befogenheter att använda än att de inte gör det och som redan är betalt...
Thörn wrote:Kan också bli lite fundersam ibland att de inte prioriterar lite annorlunda inom polisväsendet faktiskt. Samhället håller ju på att tas över av yrkeskrimilella medan de lägger en hel del resurser på jaga Svenssons i sin v70 som ligger i 125 på 110 väg.
Nu inte sagt det var Svensson fallet här, här gjorde poliserna ganska rätt ändå tycker jag. Man har en känsla av att de bara jagar böter ibland och få upp statistiken med avklarade "lösta brott".
Det underlättar ju inte när det mer eller mindre dras ner på polisväsendet.
Polisstationer läggs ned och mindre patrulerande poliser i städer/byar.
Klart det gynnar brottsligheten och klart de inte kan vara överallt då heller och ska det som ovan prioriteras vad som skall gå först vid larm? fortkörare/bankrån/slagsmål m.m..
En vettig synvinkel på hela reportaget finns att läsa här på denna länk:
http://morgonsur.wordpress.com/2012/04/21/trams-tv4/