r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
Lite bilder från barkaby =)
Säg till om du vill låna =)
Säg till om du vill låna =)
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
magnus78 wrote:pizza wrote:magnus78 wrote:grattis som fan skönt va att kliva över 1000whp
vi ska skåla med jäger när åttan sitter
jag tror dessvärre din servopump är trasig min vän
lite ot til monshine
mickes motor går med org kammar, ger grymmt register men hämnar toppefekten.
jämförde brommspapper från din och mickes motor bara för att du tjattrar så.
din med 67 turbo mickes med 82 turbo.
om du glömmer storlek på turbo en stund nu, och jämför dom med olika stora turbos
ni har lika kurva upp till 5000rpm från botten sen drar mickes ifrån rätt så ordentligt och håller ut till 8000rpm
Vilken motor är då bäst i din värld?
Nästan så det är en både dum OCH onödig fråga om bromspapprrt ser ut så....
Men min fråga är ju när du tar ut den blå igen
alla förstår inte lika bra som dig pizza
den blåa tar jag fram när du minst anr det
Jag säger ju att jag är bäst på allt men ingen fattar
Den blå räknar jag iskallt med i Augusti 2012....
Fan va rätt stuket blev med svarta detaljer å dekaler, fjantigt snygg E30
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
hoppas du komme rpå racen me i sommar
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
jag snacka inget om register,bara toppeffekt!
fattar inte varför du jämför med min maskin?
och att jämföra med min gamla kurva blir ju lite fel, då de va väldigt sparsamt med laddtryck i botten på den pga slirande koppling,
men nog tjaffsat om de där,låt tidkorten snacka istället
och jag klankar absolut inte ner på eran motor,den är hur grym som helst..
fattar inte varför du jämför med min maskin?
och att jämföra med min gamla kurva blir ju lite fel, då de va väldigt sparsamt med laddtryck i botten på den pga slirande koppling,
men nog tjaffsat om de där,låt tidkorten snacka istället
och jag klankar absolut inte ner på eran motor,den är hur grym som helst..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
magnus78 wrote:okej
rickard !!! såg din bil på elmia, såg riktigt jävla bra ut med nya dekoren,
i mitt tycke en av de bilarna som såg bäst ut på mässan, det är ett rätt bra betyg med tanke på hur din bil används
kul att höra så du menar att vi kan byta min e30 mot din e36a snart eller?
ska se om jag kan få tag på däck och mod att prova kjula (som har tagit sönder mig 7-0 på senaste enda sedan kombitiderna...
man kanske skulle åka dit och bara vara väldigt försiktig och inte satsa flat out för en gångs skull
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
du är ju som bruce lee går ej att vara lugn då
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
m3micke wrote:du är ju som bruce lee går ej att vara lugn då
HAHAHA själv då! Att ditt spakställ är helt är ju en gåta!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
jag och min gode vän jackeyver trailade över våra bilar med den store mälarbockens och colas släp på onsdagskvällen! (låter som en bra inledning till en bok).
sen mätte jag in framvagnen som jag bytt styrväxel på och såg över så det inte såg konstigt ut i fyrlänket, + häktade upp kardanen ordentligt och satte dit kardanring mm.
laddat och klart med onroaders johan i bilen med ett knippe kameror
ST1 har e85 året runt... självklart......
10 minuter senare hade de startat om sin jävla 485:a så vi kunde tanka och smyga vidare mot trim-metropolen i avesta!
framme för att bränna av den ?sista? bromsningarna i PPFs gamla lokaler!
ärtan fixade till en mäktig tomgång och fick henne att gå riktigt rart i låglaster
sen bytte jag olja, updaterade bränsletrycksregulatorn och bytte tändstift, oljan hade jag planerat att byta själv, resten var hemliga yrkeshemligheter som bara ärtan vet varför jag gjorde
på wastegatefjädertryck gav hon 780whp dvs lägsta möjliga effekt jag kan åka på
sen tyckte ärtan vi skulle tunea in steg 2 på laddet, dvs 2bar. där gav hon strax över 900whp och ett modifierat lägre vrid till 1000nm
sen kranade vi på till 2.5 (vilket blev ca 2.55) för att nå 1000whp...
vi nådde maplimit så en ny runda drogs med 100 varv till bara för att notera 1000whp vilket var målet..
999.3 vart det då... sjukt kul hade vi åt det sen sa ärtan "du kommer inte undan" och la på till 2.6
och 1020 WHP vart slutnoteringen utan något som helst strul!
(visserligen hade jag pajj en av VAG kontakterna som gick att nödlösa (vid tändstiftsbytet)
Är dock lite sugen på att riva och kolla lager så allt ser ok ut, men det känns lite jobbigt när man nyss gjort det
kikade lite i ppfs nya lokaler (GRYMMA), var tvungen att se så man snabbt kan få tag på spareparts i sommar
jimmy i full färd med att packa paket till flera turbo bimmers
sen åkte vi tillbaks till gamla lokalerna och lastade på gamla bättan
en bakläxa var kopplingen som var dåligt luftad! (en sak som faktiskt är lite svår att göra själv) pumpa springa ut och lufta, pumpa springa ut och lufta = FAIL
när väl helgen kom (1 dag senare )
meka styrservo!
efter lite strul fick jag fart på det med hjälp av swedol billy ( jag hängde på låset med pensionärerna kl 10 )
provkörning CHECK, precis lika arg som vanligt, men den har tomgång och mer gatvänligt lågvarv
drog förbi lokala mekonomen som hade "superhelg"
drog iväg till garaget och mejslade lite däck med min vän jackgyver som körde sin 500hp evo utan framruta
när kvällen på lördan drog fram fräste jag iväg med frugis till stockholm!
väl vid barkarby avfarten så CP:ar en gammal jänkarlösning på bakre bromsoken ur... slår i en skruvmejsel och tejpar ihop skiten runt ett fyrlänkstag istället...
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN !
sen gick det betydligt försiktigare hem
sen mätte jag in framvagnen som jag bytt styrväxel på och såg över så det inte såg konstigt ut i fyrlänket, + häktade upp kardanen ordentligt och satte dit kardanring mm.
laddat och klart med onroaders johan i bilen med ett knippe kameror
ST1 har e85 året runt... självklart......
10 minuter senare hade de startat om sin jävla 485:a så vi kunde tanka och smyga vidare mot trim-metropolen i avesta!
framme för att bränna av den ?sista? bromsningarna i PPFs gamla lokaler!
ärtan fixade till en mäktig tomgång och fick henne att gå riktigt rart i låglaster
sen bytte jag olja, updaterade bränsletrycksregulatorn och bytte tändstift, oljan hade jag planerat att byta själv, resten var hemliga yrkeshemligheter som bara ärtan vet varför jag gjorde
på wastegatefjädertryck gav hon 780whp dvs lägsta möjliga effekt jag kan åka på
sen tyckte ärtan vi skulle tunea in steg 2 på laddet, dvs 2bar. där gav hon strax över 900whp och ett modifierat lägre vrid till 1000nm
sen kranade vi på till 2.5 (vilket blev ca 2.55) för att nå 1000whp...
vi nådde maplimit så en ny runda drogs med 100 varv till bara för att notera 1000whp vilket var målet..
999.3 vart det då... sjukt kul hade vi åt det sen sa ärtan "du kommer inte undan" och la på till 2.6
och 1020 WHP vart slutnoteringen utan något som helst strul!
(visserligen hade jag pajj en av VAG kontakterna som gick att nödlösa (vid tändstiftsbytet)
Är dock lite sugen på att riva och kolla lager så allt ser ok ut, men det känns lite jobbigt när man nyss gjort det
kikade lite i ppfs nya lokaler (GRYMMA), var tvungen att se så man snabbt kan få tag på spareparts i sommar
jimmy i full färd med att packa paket till flera turbo bimmers
sen åkte vi tillbaks till gamla lokalerna och lastade på gamla bättan
en bakläxa var kopplingen som var dåligt luftad! (en sak som faktiskt är lite svår att göra själv) pumpa springa ut och lufta, pumpa springa ut och lufta = FAIL
när väl helgen kom (1 dag senare )
meka styrservo!
efter lite strul fick jag fart på det med hjälp av swedol billy ( jag hängde på låset med pensionärerna kl 10 )
provkörning CHECK, precis lika arg som vanligt, men den har tomgång och mer gatvänligt lågvarv
drog förbi lokala mekonomen som hade "superhelg"
drog iväg till garaget och mejslade lite däck med min vän jackgyver som körde sin 500hp evo utan framruta
när kvällen på lördan drog fram fräste jag iväg med frugis till stockholm!
väl vid barkarby avfarten så CP:ar en gammal jänkarlösning på bakre bromsoken ur... slår i en skruvmejsel och tejpar ihop skiten runt ett fyrlänkstag istället...
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN !
sen gick det betydligt försiktigare hem
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
Första gången sedan ZF tiden som lådan känns bra igen? =) grym update!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
Hur kommer det sig att du åker dubbla varvräknare? Bilen ser förjävla trevlig ut i år =)
Åker du sidepipe på gata med?
Åker du sidepipe på gata med?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
Vill du inte testa 130-300 på någon lämplig raka? Hadde vart kul att se mot moppen,
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
s2_i_e30 wrote:Vill du inte testa 130-300 på någon lämplig raka? Hadde vart kul att se mot moppen,
absolut, suger på rätt schysst ifrån 150 faktiskt om man är försiktig på gasen
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
1020whp
http://www.youtube.com/watch?v=LD5ZCGBPSgc
värmer lite toyo
http://www.youtube.com/watch?v=q2O75TeVrqs
http://www.youtube.com/watch?v=LD5ZCGBPSgc
värmer lite toyo
http://www.youtube.com/watch?v=q2O75TeVrqs
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
Ja kan tro det ja, ja har ingen anning de känns som de går fort men vet ej, tror man lurar sig på hojen då de känns lite läskigare än bil, vi får styra upp nått snart ganskasäker du "vinner" men alltid kul att se
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
Very najs Ivars
Du måste ju lätt få ligga jämt och ständigt.
Du måste ju lätt få ligga jämt och ständigt.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 1020 WHP
!
Väldigt väldigt frän bil och coolt at den används som vilken svenssonbil som helst.
Väldigt väldigt frän bil och coolt at den används som vilken svenssonbil som helst.