Handla mot faktura?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Handla mot faktura?
Letade i webshopen men hittade ingen info ang detta, går det att handla mot faktura från PPF om man köper från ett etablerat företag med orgnr?
- Bmwandreas
- Moderator
Re: Handla mot faktura?
Förskottsfaktura i början. Funkar det bra så får man mot 10 dagars. Tyvärr så har det inte funkat så bra därför gör vi så.
Mvh
Mvh
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Okej, hur bär man sig åt för att handla mot förskottsfaktura, maila in ordern?
- Bmwandreas
- Moderator
Ja du mailar order@pure-pf.com
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Det är egentligen sjukt att folk i te skött förtroendet med faktura, med den service man får & med tanke på att många bromsar på PPF så är de skumt... Skulle skämmas huvet av mig om jag inte skött mina betalningar...
Nu har jag inte handlar mycket, men jag är tacksam för den service/råd man fått & snabba leveranser.
Sköter vi oss så slipper dom jaga oss ang pengarna å får ÄNNU mer tid att lägga på bra service.
Nu har jag inte handlar mycket, men jag är tacksam för den service/råd man fått & snabba leveranser.
Sköter vi oss så slipper dom jaga oss ang pengarna å får ÄNNU mer tid att lägga på bra service.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
- Bmwandreas
- Moderator
Vi omsätter över 1 miljon i månaden så det blir en hel del fakturor. Och det är bara ett fåtal firmor som får handla på faktura, och de är de stora som är värst sjukt nog.
det verkar va en regel att det är ett helsike att få fakturorna betalda i denna branchen.
Vi fakturerar INGA privat personer och endast företag efter kredit upplysning...
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Handlar alltid på faktura härifrån o även ifrån BMW när saker ska skickas MEN dom betalas direkt när jag får hem dom!! Onödiga postavgifter stör en bara!!
jag har alltid som rutin att betala fakturor/räkningar direkt när jag får dom. för de pengarna är ju redan öronmärkta ändå och kan ju inte läggas på annat.
kärringen är egenföretagare och tänker tvärt om. att allt betalas på förfallodagen.
huvudsaken är så klart att det blir betalt i tid. men jag har inte ro att gå runt och va skyldig pengar.
kärringen är egenföretagare och tänker tvärt om. att allt betalas på förfallodagen.
huvudsaken är så klart att det blir betalt i tid. men jag har inte ro att gå runt och va skyldig pengar.
förskottsbetalning är det absolut bästa tycker jag, då har man ro i kroppen redan samma dag som det beställs
plus att man slipper postens jevla tillägg
99.9% av allt jag handlar så är det förskott oavsett varifrån jag handlar
plus att man slipper postens jevla tillägg
99.9% av allt jag handlar så är det förskott oavsett varifrån jag handlar
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Handlade mot förskott och det funkade ju hur bra som helst, stort tack Andreas för snabb service!