Jag drog hela kabelhärvan bakom plåten som täcker fläkten och vindrutetorkarmekanismen. Sedan fick jag kapa lite i den plåten för att få ut kablarna till motorrummet. Jag tog bara bort den långa rektangulära plasten som täcker kablarna och sedan fick de plats utan problem. Sedan för att få in motronichandsken i kupén vid handskfacket gjorde jag ett nytt hål. På min fanns det som en stansad ring i plåten eller vad det nu är för material in till kupén . Den ringen gav jag ett hammarslag med lyckat resultat=) Det blir ganska snyggt utan synliga kablar och så
danvikman wrote:Jag drog hela kabelhärvan bakom plåten som täcker fläkten och vindrutetorkarmekanismen. Sedan fick jag kapa lite i den plåten för att få ut kablarna till motorrummet. Jag tog bara bort den långa rektangulära plasten som täcker kablarna och sedan fick de plats utan problem. Sedan för att få in motronichandsken i kupén vid handskfacket gjorde jag ett nytt hål. På min fanns det som en stansad ring i plåten eller vad det nu är för material in till kupén . Den ringen gav jag ett hammarslag med lyckat resultat=) Det blir ganska snyggt utan synliga kablar och så
Snyggt arbete du gör!
Hehe det lät ju som en ide Jag hann dock i kväll sära på genomföringen så jag fick upp härvan en del så nu går railen fritt. Satt även dit dom vaccum-uttagen i insuget som jag behövde så nu har jag dragit fast insuget och motorfästena permanent. Nästa steg blir att ansluta m50-härvan till e28:ans elsystem och efter det ska jag försöka få min hopplösa kina wastegate tät
Tack Emil. Jo man får hoppas att det blir en lagom rolig sommarbrukis detta. Tanken var att jag skulle ha den till att köra året om med men har släppt dom tankarna och har dessutom börjat överväga att köra e85 men jag får se hur jag gör i slutändan.
Gjorde idag ett snabbryck med bilen när frugan var hem på rast ( hon jobbar dubbla varje helg som jag inte jobbar ). Jag satte kapen i kompressorhuset då gt42:ans v-band gjorde att det var för trångt för någon annan lösning. Sen svetsade jag en krök direkt i kåpan som innan förlängdes med ett rör så jag har något att klamra siliconböjen med.
Kom ihåg från min e36 turbo att det blir väldigt lite att dra fast siliconslangen till tryckröret i spjällhuset så jag svetsade fast en rörbit som ska bli en förlängning på några cm (när jag kapat av den)
Kristian H. Foss wrote:Nice! Ok at svetsa i spjeldet?
Ja det beror på vad du menar Det var inga problem att svetsa i spjällhuset men jag var lite ängslig att tätningarna till spjällaxeln skulle stekas sönder därför tog jag isär spjällhuset men det vart nog inte till någon större nytta då nållagrerna med tillhörande tätningar satt så hårt så jag gissar att dom hade gått sönder om jag tvingat lös dom så jag chansade och svetsade korta bitar och kylde emellanåt med trycklyft så framtiden får väl utvisa om det fungerar
Kristian H. Foss wrote:Ja jag tenkte på plasten og lagrene. Svetsar inte alu selv, men en kompis skal gjøre det for meg. Må vel demontere så mycket som muligt.
Hehe jo, det känns som att seriösast hade det ju varit om man böt nållager och tätningar om man ska ska dit och svetsa men jag chansar denna gång så får vi se hur det slutar, jag har som tur är några fler spjällhus i värsta fall