erik@e30 wrote:Vad tycker ni om ni är ute å kör bil & helt plötsligt dundrar en mc förbi i låt oss säga 280,, Troligtvis jävla idiot eller liknande !!?
några minuter senare dundrar en polisbil in i röven på eran bil där ni ligger & åker i ca 90 km, polisen kör in i röven på er med en hastighet som äe 140km snabbare än eran!!! sen låter vi fantasin avgöra vad som händer innan ni väl fått stopp in i något räcke eller liknande,
Låt oss säga att du med fru & två barn åker i bilen & några av dina käresta dör i krachen från polisen, Hade ni resonerat att de va ok för polisen att jaga efter mc i de läget????
Jag skulle vilja höra komentarena från den piketpolisen som mc'n & polis saaben körde om som valde att inte ingripa, Troligtvis "jävla trafipaxer ute & leker stålmannen" eller liknande!!!
Jag tycker att polishelikoptern som jagade ctistoffer in i döden borde blivit bort kallad då de va ganska uppenbart vad som skulle hända.
Tur att de va rätt människa som förolyckades & inte hanns flickvänn i varje fall.
För det första så kan det likväl bli samma scenario om motorcykeln dundrar in i bilen och den kan jag säga dig går längre in och klyver än en bil gör... Oavsett om det är en bil/mc man försöker köra ifrån med så är det LIKA idiotiskt och inget jag förespråkar. Det är olyckligt oavsett vem som kör in i dig i ditt scenario, men polisen gjorde iaf sitt jobb. Kortfattat är det ingen som satsar och kör in i någon med flit utan det är omständigheter runtomkring som kan leda fram till olyckan. (dålig sikt pga ljusförhållanden, skit på vägen, oväntade händelser med djur/människa/fordon etc kommer upp på vägen.. det finns sjukt mycket som kan påverka en utgång)
Tycker ändå inte polisen har gjort fel, det som sägs om helikoptern är mycket skitsnack om höjden. Får man en helikopter efter sig så är ju leken mer eller mindre slut, du kan inte köra ifrån den genom att maxa bilen/hojen på en motorväg i nån minut som med polisbilarna..
Du som är så säker på att de är skitsnack om polishelikoptern, visa bevisen du har hittat? du snackade om nått du läste på nätet?? Det finns en anledning vrf man inte vill lämna ut filmen från helikoptern, dessa anledningar har man sett flera gånger och inte bara inom trafikbrott.. Du vet väl att allt går att lösa? att även din kära poliskår kan sopa undan saker under mattan.
Sen så självklart, är man med i leken så får man tåla den... Sen behöver man inte skylla på någon, föraren gjorde sitt val och det slutade tragiskt.
Om han nu inte hade blivit jagad av polisen den här gången, hur stor chans tror ni att det är att han hade kört ihjäl sig själv nån annan gång...eller kört ihjäl nån? Det är då inget jag skulle vilja sätta några pengar mot..
Kör man sådär, och speciellt med tjejen på bönpallen så har man inte dom spärrar som behövs för att köra hoj
Undra vad dom 2 mammorna hade sagt om deras grabbar hade dött pga dom suttit i en bil som vart påkörd av en hojj i 250knyck.
Då hade dom stått o klagat över att ingen fick stopp på honom tidigare.
Jag tycker att dom skulle tryckt av honom från vägen tidigare så han hade gått med livet i behåll men lärt sig en läxa.
Och jag tycker inte polisen har gjort nått fel alls. Bara bra att det tog slut innan nån annans liv fick också sen tråkigt att han dog men jag anser att han får skylla sig själv.
Moker wrote:Du som är så säker på att de är skitsnack om polishelikoptern, visa bevisen du har hittat? du snackade om nått du läste på nätet?? Det finns en anledning vrf man inte vill lämna ut filmen från helikoptern, dessa anledningar har man sett flera gånger och inte bara inom trafikbrott.. Du vet väl att allt går att lösa? att även din kära poliskår kan sopa undan saker under mattan.
Sen så självklart, är man med i leken så får man tåla den... Sen behöver man inte skylla på någon, föraren gjorde sitt val och det slutade tragiskt.
har inte sätt filmen å har inge koll,men ville han bli jagad? annars är de ju ganska lätt köra ifrån snuten me hojj. enligt min erfarenhet men då inte på motorväg å med moppe å xr600 mm.
Moker wrote:Du som är så säker på att de är skitsnack om polishelikoptern, visa bevisen du har hittat? du snackade om nått du läste på nätet?? Det finns en anledning vrf man inte vill lämna ut filmen från helikoptern, dessa anledningar har man sett flera gånger och inte bara inom trafikbrott.. Du vet väl att allt går att lösa? att även din kära poliskår kan sopa undan saker under mattan.
Precis, du går in på en hemsida och läser vad ett privatägt företag loggat för höjder, då i kontakt med bromma flygplats eller arlanda mfl. Så du tror att polisen lyfter från bromma eller arlanda med sina helikoptrar ? Enligt den dära sidan så lyfte just det planet från bromma.. Varför kan man ju undra. Men ja vet att polisen har sina andra flygplatser att lyfta ifrån...
Det är lätt att göra allt "rätt" när man har makten nog att kunna justera saker och ting till rätta, till skillnad från vi vanliga medborgae
Sluta nu. Är man inte mogen nog att stanna för polisen, för att man (som mamma, flickvänn och andra bohemer säger) "får paink, blir hetsad etc" ska man inte vistas alls i trafiken. Även om alla 50 polisbilar låg honom precis upp i röven när han small så tycker jag inte det spelar roll (rent juridiskt gör det det iof) Det är tack vare idioter som dessa som vi har ett stort rövhål i detta landet som heter malmö. Där har det daltats, poliser har hängts ut och kriminella har man sponsrat genom olika projekt. Kriminella kan leva loppan och man har "barn" som lever jävlel framför polisen bara för polisen inte kan göra något. Det lär dom sig innan dom fyllt 10år. Inte ovanligt med grova rån i åldrar neråt 12år. Varför? För att dom kan. Man ska vara jävligt försiktig med vad man önskar från rättssamhället.
Så sluta gnäll på snuten som INTE kraschade, till skillnad från killen på hojen.
Menar du allvar Moker? Det är inte riktigt USA vi lever i... Om det skulle vara som i din konspirationsteori skulle ingen logg finnas alls att se på med största sannorlikhet....
Moker wrote:Jag är allvarlig och ja vi bor i Sverige..
Henrik , handlar inte om vad man kan eller inte kan, det spelar ingen roll om polisen får skjuta utan anlednin...
Men vad ska man göra då? Ska man låta alla som snällt stannar betala böter, medans man släpper de som kör "farligt" "stressat" etc? Nu man utrett att polisen inte gjorde fel juridiskt. Sen att ekdahl tycker att dom gjort fel spelar ingen roll. Jag tycker INTE det är kul att killen körde ihjäl sig, för som sagt, det var nog inte planen. Men det hade aldrig hänt om han inte gav sig ut, under så dumma förutsättningar. Köra omkring i stan utan regskyllt, han hade med i kalkylen att sticka om polisen kom, då är man en del av ett spel som kan sluta såhär. Och det kan man inte skylla polisen förr.
For meg virker det som at det er regskylten som gjør at de ikke griper han direkt, men prøver å skaffe backup for de vet at han kommer til å stikke.. Det er jo sånn det er, når man kjører uten skilt er det fordi man ikke har tenkt til å stoppe.. På en annen side KUNNE det jo hende at han hadde stoppet hvis han hadde trodd at det kun var pga manglende skilt, men troligvis ikke siden han ikke hadde körkort..
Hans valg, hans feil.. Men som Nisse nevner så var det kanksje ikke nødvendig av politiet å ligge i 200+ på høyre og venstre side av medtrafikanter når han var 3 1/2 minutt foran dem..
Noen som vet utfallet av ghostrider klippet der de kjørte Subaru og fikk helikopter etter seg?
Bara jag som skiter fullstänndigt i det där. Inte direkt första gången. Finns viktigare saker att bry sig om än några jagar-galna snutar och en idiot till moppe-förare.
Moker wrote:Jag är allvarlig och ja vi bor i Sverige..
Henrik , handlar inte om vad man kan eller inte kan, det spelar ingen roll om polisen får skjuta utan anlednin...
Men vad ska man göra då? Ska man låta alla som snällt stannar betala böter, medans man släpper de som kör "farligt" "stressat" etc? Nu man utrett att polisen inte gjorde fel juridiskt. Sen att ekdahl tycker att dom gjort fel spelar ingen roll. Jag tycker INTE det är kul att killen körde ihjäl sig, för som sagt, det var nog inte planen. Men det hade aldrig hänt om han inte gav sig ut, under så dumma förutsättningar. Köra omkring i stan utan regskyllt, han hade med i kalkylen att sticka om polisen kom, då är man en del av ett spel som kan sluta såhär. Och det kan man inte skylla polisen förr.
Japp, jag håller med dig, har inte sagt att det inte var hans fel... Det va väl det han ville när han begav sig ut.. Jag skyller inte på någon i detta fall... Syftade mer på det du nämnde i ditt förra inlägg, det du skrev om barn och att polisen inte kan göra något.
markus wrote:Bara jag som skiter fullstänndigt i det där. Inte direkt första gången. Finns viktigare saker att bry sig om än några jagar-galna snutar och en idiot till moppe-förare.
Word
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
ja tycker de är underbart att våra skatte pengar ska gå till såna här saker, är de inte helt okej att våra äldre har de dåligt, barn i skolan inte får den utbildning dom behöver för de inte finns pengar till mera lärare mm, skolor å dagis slås ihop, klasser blir större, kommuner inte har penger för att få fast en ligist på motorcykel? helt klart värt att dra in helikopter å en 30 polisbilar, Gris jävlar, konstigt att dom inte försökte meja ner han oxå, tänk om snutjävlarna kunde försöka hindra riktiga brott i stället, men de är klar, lite våldtäkter å rån kan ju inte prioriteras när de finns en motorcyklist som kör för fort....
jävla grinande på folk om detta, bara för det tagits upp i TV blir det ett jävla ståhej, detta är ju föfan vardag med sporthoj, ja utan dödsolyckan då såklart! men det blir verkligen ett fruktansvärt liv om att han körde som en idiot osv, ja visst gjorde han det, men vem gillar inte att pressa lite med porthoj! Sen kan man ju fråga sig alla dom som har sånna invändningar osv mot att mc föraren var en riktig idiot! Är det okej att massa fjuniga killar med nyblivna körkort bygger turbo bilar med 500-600 hästar och åker och svinar runt överallt, är det okej att stänga av vägarna i sthlm för att köra nattliga race och riskera andra människors liv på det viset istället? vart går gränsen? för det ser man aldrig nån som klagar på, när olof 22 kommer med sin turbomatade m3a på 700hk och bränner om svensson i sin v70 på fetmacka i över 100 blås? är det okej? ja undrar bara vad som är okej i dagens läge? folk målar fan på väggen om detta för det fått sån uppmärksamhet, ja det händer varje dag att hojåkare kör ifrån polisen, det har man väl gjort 1000 tals gånger!
Reaktionen är naturlig, då det blivit sånt ståhej kring olyckan. Sen har jag inte sett så många här skriva att han kört som en idiot (vilket han såklart gjort) Frågan har väl mest gällt (för mig iaf) varför man ska lasta polisen för en handling mc-föraren gjort. Det går inte att säga att man blivit "hetsad" det är ju sjukt. Jag vill inte bli stoppad, jag drar. Polisen kör efter, och eftersom jag inte vill bli stoppad så blir jag hetsad. Är det rimligt? Nej. Det är det givetvis inte. Åter igen. Trist som fan att någon så ung ska dö, och lämna föräldrar och vänner bakom.