Skitsamma, jag dopar mig inte (tur är väl det för då hade vet varit förjäves) men jag tycker inte att bodybuilding är ett brott.
NOG diskuterat om det
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Bullen! wrote:Jag är ju känd för att va lägmäld, konflikträdd och hålla mig i bakgrunden. Men nu ska jag ta ett litet steg fram och slå mig på bröstet för ovanlighetens skull.
(och lite för att denna tråd faller i glömska då det postas getter ist. Upp med en gammal fysik ild cerveza!!)
Kroppsvikt:
Dec -11: 82kg. Ådrig med definition 75cm midja!
Fe -12: 101kg. Grov och sätter PB I bänken redan på 97kg kv. 85cm midja vilket kan anses som riktigt bra på 100kg. Om man inte ska handla skjortor (blir xxl upptill och M i midja = omöjligt)
Apr-12: 88kg. Ska ner på 85ish.
Hoppas detta kan trigga de som är lite gymintresserade.
BRUZZE wrote:
får inte ihop siffroran el så är ja helt dum i huvet![]()
men mellan dec 2011- feb 2012 alltså 3 månader så har du gått upp 19 kg? sen gått ner 13 på 2 månader sen igen?
Du vägde ganska lite va? Om du följer schemat ovan så kommer du att öka i vikt.Svintoleffe wrote:Alltså 12 kilo det är ju sjukt mycket skulle jag ens lyckas gå upp 5 så springa naken igenom stan här.=))) haha
Bullen! wrote:Du vägde ganska lite va? Om du följer schemat ovan så kommer du att öka i vikt.Svintoleffe wrote:Alltså 12 kilo det är ju sjukt mycket skulle jag ens lyckas gå upp 5 så springa naken igenom stan här.=))) haha
Väger man 150kg så kommer man minska i vikt.
Notera att min 12,3kg på 12 dagar var ifrån ett utgångsläge där jag va väldigt hård å tight i kroppen. Hade legat på 2000kcal i över 10 veckor. Ser man ut som en svensson i kroppen och ska öka 12kg på 12 dagar så får man nog ligga på närmare 8000kcal de tolv dagarna.
Du har fel. Du har kanske försökt att äta annorlunda eller mer. men då har du inte lyckats helt enkelt. För det spelar roll hur mycket överskott man äter när det gäller takten på viktuppgång. Det är faktiskt det enda som styr det hela och utan ett överskott så kan man inte ha en ökande trend på sin kroppsmassa.Svintoleffe wrote:det spelar ingen roll hur jag äter eller hur mycket jag äter
Du har fel. Allt kommer inte ut igen. redan i munhålan så börjar processerna dra igång med enzymer osv. så även om du spyr strax efter du ätit och du ser maten ligga där på golvet så har du tagit upp mycket av socker/kolh redan. proteinerna mister man ofta en större del av i det fallet. beroende på tiden den fått ligga i magsäcken. går det sen hela vägen som du nämner så har du trots allt fått i dig mycket. Men vätska kan du mista på räsermagen.Svintoleffe wrote:Plus att när jag väll blir dålig i magen, då kommer allt ut o jag är tillbaka på ruta 1 igen.
Bullen! wrote:Du har fel. Du har kanske försökt att äta annorlunda eller mer. men då har du inte lyckats helt enkelt. För det spelar roll hur mycket överskott man äter när det gäller takten på viktuppgång. Det är faktiskt det enda som styr det hela och utan ett överskott så kan man inte ha en ökande trend på sin kroppsmassa.Svintoleffe wrote:det spelar ingen roll hur jag äter eller hur mycket jag äter
Du har fel. Allt kommer inte ut igen. redan i munhålan så börjar processerna dra igång med enzymer osv. så även om du spyr strax efter du ätit och du ser maten ligga där på golvet så har du tagit upp mycket av socker/kolh redan. proteinerna mister man ofta en större del av i det fallet. beroende på tiden den fått ligga i magsäcken. går det sen hela vägen som du nämner så har du trots allt fått i dig mycket. Men vätska kan du mista på räsermagen.Svintoleffe wrote:Plus att när jag väll blir dålig i magen, då kommer allt ut o jag är tillbaka på ruta 1 igen.
och om du får kass buk på den mängd mat som krävs för att en vuxen man ska väga över 60kg så väljer du helt enkelt inte bra råvaror till din matlagning. och bra = de råvaror som tillsammans skapar en bra fördelning mellan protein, kolhydrater, fett och samtidigt ger dig de vitaminer, mineraler och aminosyror du behöver.