Kanske blir lite OT här men mina bultar till skenan är hela Kanske hade kedjan för löst spänd när jag ställde kammarna eller nåt så den var lite för lös helt enkelt? Kan iaf inte se nåt knas alls så jag sätter väl ihop det igen helt enkelt
Brukar ni köra in spännaren i botten när kammarna ställs eller köra in nåt stumt liknande specialverktyget?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nisse Järnet wrote:Kanske blir lite OT här men mina bultar till skenan är hela Kanske hade kedjan för löst spänd när jag ställde kammarna eller nåt så den var lite för lös helt enkelt? Kan iaf inte se nåt knas alls så jag sätter väl ihop det igen helt enkelt
Brukar ni köra in spännaren i botten när kammarna ställs eller köra in nåt stumt liknande specialverktyget?
Jag kör med orginal hydralspännare kör du med nån mekanisk eller? Den drar jag i botten innan jag ställer kammar iaf och brukar även kolla att kammarna hamnat rätt när ja efterdrar toppen
Nisse Järnet wrote:Kanske blir lite OT här men mina bultar till skenan är hela Kanske hade kedjan för löst spänd när jag ställde kammarna eller nåt så den var lite för lös helt enkelt? Kan iaf inte se nåt knas alls så jag sätter väl ihop det igen helt enkelt
Jag kör med orginal hydralspännare kör du med nån mekanisk eller? Den drar jag i botten innan jag ställer kammar iaf och brukar även kolla att kammarna hamnat rätt när ja efterdrar toppen
Jag kör också med originalspännare. Tror dock att jag bara skruvade i spännaren litegrann när jag ställde kammarna så kedjan kanske blev lite för slak helt enkelt? Rev loss ventilkåpa, kamdrev mm och allt ser skitfint ut och inget verkar ha rört på sig heller. Sitter nya drev och kedja mm på så det kanske töjs lite när det är nytt eller nåt.
Så det är det enda jag kan komma på iaf Testar att spänna om allt bara med en stel spännare som dom rekommenderar så får vi se hur det låter
Audi S5 B8 4.0t
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Sålde av några 328 kardaner och köpte denna istället. Nu har man ju iaf en kardan som gått en ganska låg 9 så nu är de väl bara hoppas resten av bilen kommer kunna prestera samma.
Han ska fan få smaka i sommar
Känns som dessa extra spolar borde nog räcka i sommar med tanke på ja aldrig haft strul med nån eller någon ens pajat.
Nisse Järnet wrote:Haha säg till om du får tändspolebrist, jag har 6st liggandes
Haha lovar ringa dig direkt har du kommit underfull med nått av ditt rassel?
Nepp! Rev loss kamdrev och det andra skiten man kommer åt utan att riva topp/bröstkåpa och allt ser skitfint ut. Timade om kammarna med manuell sträckare och satte ihop allt men det låter precis likadant Inga bultar var av heller Det enda jag kan komma på är om toppen är på gränsen till för mycket planad så kedjan blir för lång men det känns långsökt...
Audi S5 B8 4.0t
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.