s2_i_e30 wrote:Om ni tänker såhär då, hojen hadde krocket med eran bil när polisen låg å "hetsa" alla i bilen dör å 2 påhojen, polisen säger, tyvärr klara sig ingen i din familj men han körde för fort vi kunde tagit han för 110 på 70 och så körde han mot rött när vi åjt effter 10min, så vi bedömde att de var lämpligt att fortsätta jaga han i över 200kmh på 90 väg med hyfsat mycket traffik? Hum? Allt har så många sidor och e självklartmycket lättare nu än i stridens hetta,
Där är vi ju tillbaka där vi började. Man får inte köra ifrån polisen! Och av hans körstil att döma så var han ju redan i början av filmen uppe i farligt hög fart och kunde således ha klippt in i en bil eller kört ihjäl sig redan där.
Är det ett hållbart resonemang i längden att det är ok av en kille på motorcykel att rymma från snuten in i döden för ingenting?
Om de hade släppt honom, tror du att han hade tänkt :åh fyfan, det var nära, nu ska jag skärpa mig! Eller hade han åkt tillbaka till Mcdonalds och skrutit om sin bravad?
Hur svårt ska det vara att behöva ta att det kan få konsekvenser när man gör fel handlingar?
Att vara ute och flå i stadstrafik är skitfel!
Hur många liknande situationer tror du inte polisen backar i? Någon gång räcker det.
Förseelserna han gjorde är ju bagateller, hade han stannat och tagit böterna hade han levt idag. Nej istället så tror han att han är valentino och sticker.