Ronnie AVR wrote:Fråga dom på JE vad som händer för vara snabba på göra kolvar verkar dom inte blir nytt block nya kolvar (om dom dyker upp) samt nya stakar och lite potentare kammar. Man börjar ju knappt bli stressad alls för få ihop allt och bromsa om den så de blir nått åka i sommar. Sen ska man ju få tid för bromsning också :/
Shit du spårar ur totalt! varför byter du ut allt? haha
Ronnie AVR wrote:Fråga dom på JE vad som händer för vara snabba på göra kolvar verkar dom inte blir nytt block nya kolvar (om dom dyker upp) samt nya stakar och lite potentare kammar. Man börjar ju knappt bli stressad alls för få ihop allt och bromsa om den så de blir nått åka i sommar. Sen ska man ju få tid för bromsning också :/
Shit du spårar ur totalt! varför byter du ut allt? haha
Blocket var kört pga samma som hänt Ivars med kamkjedje släpans pinbult gått av och skavt sönder som fan så man måste svettsa massa borra gänga mm plus blocket var oringat från början så de läckte komp ur ena cooperringen.
Så därför blir de nytt block nya kolvar och stakar blir dock 2.8 liter igen.
Nisse Järnet wrote:Vafan blir det så med släpkedjeskiten för?
Kommer bli grymt iaf!
En grej jag kan tänka mig för varför de hänt för mig var jag blandat ihop kablarna till tändspolarna förut så där jag skulle starta bilen så baktände den som fan och då small de till duktigt i kamkjedjan och den kanske small av då.
Har fan ingen annan teori varför de händer men är väl bara göra om göra rätt
jag har precis monterat ifrån m54 motorn, altså själva "fästpinnarna" för de har 15mm skalle istället för 12mm (dock samma gäng i blocket och samma mått för skena mm), så min krater som blivit i blocket blir i princip täckt av m54ans styrpinnar. som tips ifall något hänt
När styrpinngängen har gått av har det alltid blivit som ett kilspår i mitten så att man kan knacka ur med en mejsel och hammare. (såvida man inte använt loctite..)
jag tar med lite jämföresle bilder som är enkla och se i min nästa update
Tycker den har rasslat lite hela tiden så lika bra att kolla
Dom verkar ha bytt pinnar till 15mm på alla, bättre grejer kanske
Lägg gärna upp lite bilder!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nisse Järnet wrote:Tycker den har rasslat lite hela tiden så lika bra att kolla
Dom verkar ha bytt pinnar till 15mm på alla, bättre grejer kanske
Lägg gärna upp lite bilder!
tycker inte min rasslat nån gång, men åandrasidan så har jag 1m 3.5" oljuddämpat
nej nu är det dags för dogboxen att startas och kasta in en norrlänning i skuffen igen ronnie!
Nisse Järnet wrote:Tycker den har rasslat lite hela tiden så lika bra att kolla
Dom verkar ha bytt pinnar till 15mm på alla, bättre grejer kanske
Lägg gärna upp lite bilder!
tycker inte min rasslat nån gång, men åandrasidan så har jag 1m 3.5" oljuddämpat
nej nu är det dags för dogboxen att startas och kasta in en norrlänning i skuffen igen ronnie!
Ha ha min har fan inte rasslat nått heller så man blev ju rätt snopen när man upptäckte vad som hänt men som du säger så kommer skenan ingenstans så länge man inte har oflax att den kanske pajjar för min var duktigt slitn på sina håll.
De är verkligen dax få igång pisset och denna gång kanske man ska pröva 2 norrläningar i skuffen och se om det blir nån skillnad
Ärtan: Är inte jag som är seg men väntar på svar fortfarande så återkommer så fort jag vet mera