nån som jobbar på sbp?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Sten

Re: nån som jobbar på sbp?

Post by Sten »

Vilket bolag är det?
Bullen!

Post by Bullen! »

93T wrote:
Nemesis_turbo wrote:kvadda en obes bil så får du se om trafikförsäkringsdelen gäller enligt ditt bolag eller inte

kan bli snuskigt dyrt bara o klippa en lyktstolpe eller kvadda in i någon dyr bil mm

Jag har kollat detta noga, enligt mitt bolag täcker försäkringen till fullo vid transport till SBP eller närmaste verkstad.
Bättre än att inte ha nån försäkring alls iaf.

Sen tror jag att Bosse blir på lite bättre humör om bilen är skattad och försäkrad om man väl skulle åka dit.

Trafik är det enda som en helförs omfattar vid transport av obes fordon till sbp. Du skriver så men jag förtydligar för vissa kanske tror att vagnskada oxå gäller men så är icke fallet.
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

precis påväg till sbp eller verkstad skulle man lyckas kvadda till på nogt rejs eller vid nattlig lek så läre dem inte godkänna det.

tänker inte på egen bil utan alla andra skador man sedan blir personligt ersättnings skyldig för en polare till mig klippte en lyckstolpe och hamnade på sjukhus.

stolpen var dyr 12000kr kom det en räkning på
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
93T

Post by 93T »

Ja precis, bilen är trafikförsäkrad, och bolaget vet ju inte vart min bil har stått eller vart jag är på väg, man hävdar ju självklart att man är på väg till verkstad eller liknade vid en ev. skada.
Det jag vill komma fram till att en trafikförsäkring är en såpass liten kostnad i det stora hela och jag tror som sagt att Polisen uppskattar att bilen är trafikförsäkrad om man skulle bli stoppad.
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

jo jo men drar man en rejäl kvadd och behöver nyttja den så äre svårt o förevisa man man gjorde på en industri raka eller nå annat mitt i natten när sbp är stängt..

visst inte fel o ha bilen skatt och försäkrad även om den är obes men tro inte att försäkringsbolaget kommer ta materiela skador personskador osv på dig eller skador på andras egendom
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
93T

Post by 93T »

Det förutsätter jag inte heller att de gör, men det är enligt mig bättre än inget och ökar iaf. chanserna att få hjälp om nåt skulle hända.
nicke.t

Post by nicke.t »

en jobbar polare kör nästan alltid obesiktade gammla bilar å har blivit stoppad många ggr men han har aldrig hört nåt från transportstyrelsen om körkortsindragning eller liknande.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Bullen!

Post by Bullen! »

lappakalle blev av med körkortet för att han tutade för mycket. det va efter upprepade små förseelser.

han tutade mycket...
wallin

Post by wallin »

en sak dom inte får göra är att skjuta en på plats och det är jag nöjd med :lol:
men vad vet jag efter att ha smygsupit 2liter vin
http://www.garaget.org/?car=312617" onclick="window.open(this.href);return false;
Pimplaren

Post by Pimplaren »

wallin wrote:en sak dom inte får göra är att skjuta en på plats och det är jag nöjd med :lol:
men vad vet jag efter att ha smygsupit 2liter vin

haha fuling där
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Theis

Post by Theis »

Gillar alla myter som seglar runder bland folk :mrgreen:
0730565159
Sjögren Racing

Post by Sjögren Racing »

nicke.t wrote:en jobbar polare kör nästan alltid obesiktade gammla bilar å har blivit stoppad många ggr men han har aldrig hört nåt från transportstyrelsen om körkortsindragning eller liknande.

"förr" körde jag alltid avställt och obes. Vet inte hur många ggr polisen har tagit mig för det? 5-6?
Jag hörde aldrig något från Transportstyrelsen/Länsstyrelsen om något indraget körkort.

Nu har jag dock blivit en laglydig man och kör inte med avställda bilar mer än nödvändigt. :lol:

Sen att köra falskskyltat och inte byta chassienummer är ganska så dumt, bättre att köra utan skyltar alls då för har du fel skyltar på så är det typ bedräger/urkundsförfalskning. En kompis till mig kom på den brillianta idén för runt 10 år sen. Första dagen han åkte med fel skyltar på tog dom honom, det gick till åklagare och slutade på runt 15K i böter.
076-0308240
Limpdjur

Post by Limpdjur »

Magnaten wrote:varför inte bara skaffa en besiktningsbil? bilarna som förekommer här (e30, e34) är ju inte direkt några dyra eller ovanliga modeller så att få tag i en sån för ett par tusingar är inte speciellt jobbigt.

falskskylta besiktningsbilen när den ska in på SBP måste ju vara det minst riskabla att göra, jag menar hur ofta kollas chassinumret på en bruksarhäck på besiktningen? större risk att chassinumret kollas upp ifall man blir stoppad, fast då är det ju kört ändå.

men man klarar ju sej vid en enkel QP eller blåskontroll/körkort

Chassinummret har dom knappat in dom senaste åren jag besiktat iaf, måste vara bättre att falskskylta busbilen isåfall. Urkundsförfalskning kan det ju inte bli så länge det är din bil också? http://sv.wikipedia.org/wiki/Urkundsf%C3%B6rfalskning