Bmw E34 535i Turbo -91

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Då är toppen nästan klar, vi hann inte med inslipningen då vi hade händerna fulla med två m30 toppar som skulle demonteras, tvättas, portas och så småningom ska min topp planas och slipas in.
Börjar även bli dags att höra med oringning. Någon som vet vad PPF:arna tar för det?
Sen ska jag ut och jaga dörrar, huv samt baklucka, nån som har? :wink:
Eventuellt köper jag en huv i glasfiber men det är jag inte 100 på än.
I övrigt håller jag på med det värsta tänkbara, rostlagning,
är ett par hål i golvet samt under huven, men det ska väl lösa sig får vi hoppas.

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Subidius wrote:Jag har eventuellt dörrar och huv att sälja till dej. Kan kolla i garaget om du är intresserad. Mvh

Är de fräscha så skulle det va super!
Nå ytrost spelar absolut ingen roll, bara de inte är kexiga.
Pris på det skulle vara intressant samt någon bild. :wink:

TIG svetsare.
Audi S/RS
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Subidius wrote:Jajamen, jag kommer inte ihåg hur mycket saker jag sparade från 528an och inte heller hur sakerna såg ut. Jag skriver när jag kollat/fotat

Låter bra, du kan ju ta en kik i garaget, du kanske har nå mer intressant jag behöver? :wink:

TIG svetsare.
Audi S/RS
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Då har vi fräst lite i toppen, inte klart än då den stora klämspalten ska snyggas till också, men:

Image
Hoppas ni ser vilken som är vilken :wink:

Image
En till

Och icn har kommigt på plats.
Nu väntas ok från 745I samt ventilerade skivor.
Sen får vi se om PPF har tid för lite O-ringning. :wink:

TIG svetsare.
Audi S/RS
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Då har de nya spridarna kommigt, blev 380cc@3bar, men det tråkiga är att jag inte vet om de räcker till nu när det är tänkt att bygga värre. :evil: :twisted:
De kanske får räcka ett tag då jag bokat in lite andra delar till projektet nu och inte tror jag har råg att köpa värre spridare direkt. :D

TIG svetsare.
Audi S/RS
robber

Post by robber »

Hollizini wrote:Då har de nya spridarna kommigt, blev 380cc@3bar, men det tråkiga är att jag inte vet om de räcker till nu när det är tänkt att bygga värre. :evil: :twisted:
De kanske får räcka ett tag då jag bokat in lite andra delar till projektet nu och inte tror jag har råg att köpa värre spridare direkt. :D

Yo. Har massa spridare i garaget. Kan kolla vad de är för cc nu i helgen. 380cc låtar som någe originalspridare typ till M5 lr 745? tycker mig känns igen den volymen if :twisted:
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

robber wrote:
Hollizini wrote:Då har de nya spridarna kommigt, blev 380cc@3bar, men det tråkiga är att jag inte vet om de räcker till nu när det är tänkt att bygga värre. :evil: :twisted:

Yo. Har massa spridare i garaget. Kan kolla vad de är för cc nu i helgen. 380cc låtar som någe originalspridare typ till M5 lr 745? tycker mig känns igen den volymen if :twisted:

Du har så rätt. M5ans ligger på 380cc och 745 har 330cc om jag minns rätt. :D
Beställde dessa för ett tag sedan, och under tiden har jag ångrat sniket och bygger seriöst på engång, så rejälare doningar måste skaffas. :D

TIG svetsare.
Audi S/RS
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Har även en välsmakande 3,5 maskin på G. :D
Men det hålls som en hemlighet än så länge. :wink:

TIG svetsare.
Audi S/RS
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Då åker man och hämtar erikkihls m30 på fredag. :D
Som även ska hinna få nya kompisar i form av smidda kolvar innan den ska få lägga svarta spår.

TIG svetsare.
Audi S/RS
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Raceaddic wrote:ni får ta mer på den stora klämspalten annars kommer den bli spikkänslig gör förbr.rummen mer hemisfäriska :)

Jopp, det är på gång :) Har börjat fräst ner stora spalten, men va inte säker på om den gick att " jämna med marken" men det har jag fått svar på nu, så vinterns sysselsättning blir att slutföra toppen samt att polera upp kompressorhuset, vilket har visat sig vara jävulskt jobbigt, ni som har spegelblanka, hur f*n har ni gått till väga?

TIG svetsare.
Audi S/RS
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Hollizini wrote:Beställde dessa för ett tag sedan, och under tiden har jag ångrat sniket och bygger seriöst på engång, så rejälare doningar måste skaffas. :D
Hehe tur man inte är den enda som gör så! :D Förr 340cc, nu 465 :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Nisse Järnet wrote:
Hollizini wrote:Beställde dessa för ett tag sedan, och under tiden har jag ångrat sniket och bygger seriöst på engång, så rejälare doningar måste skaffas. :D
Hehe tur man inte är den enda som gör så! :D Förr 340cc, nu 465 :)

Jo fan, tog så lång tid att få dom levererade och under tiden började man fundera på om man gjorde rätt om man började med snik för att sedan jobba sig frammåt, vilket resonemang jag hade därefter kanske framstår? :twisted:
Så nu kanske det ska säljas, är ju splitt nya, men jag är inte säker än, ska bygga lite sugis av 2,8an va det tänkt. :wink:

TIG svetsare.
Audi S/RS
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Raceaddic wrote:inte jämna med marken gör den mera rund ela vägen ut

kan ta kort på mina så som bmw gjorde org på M102an sen mjukade jag till kanterna bara inte spikat med 2 bar :lol:

Okay! Jo, skulle vara bra med lite bilder. :D

TIG svetsare.
Audi S/RS
Post Reply