det må vara en reklam klipp från dom stora japanska fälg tillverkana. men det finns en massa kopior som ser ut som orginal men inte har rätt aluminium kvalite.
själv bytte jag till E91 17 M-fälgar från ///M-paketet till min e36... det känns säkrare med BMW orginal
Ne, man ska vara väl medveten om kvaliten på kopiorna, på en bruksbil funkar det nog klockrent, men ska man ut och köra bana osv så gäller bara original fälgar, om inte annt för viktens skull. Ofjädrad vikt är ju mindre önskvärt än Ranelid på stereo.
ser mycket krashade fälgar på jobbet (bilskrot) och original alu fälgar brukar tendera o vara hyffsat hel även om typ styrpindeln är loss sliten medans pirat alu fälgar brukar kunna vara tokkrasch för ganska så lite
en vän som jobbar på torslanda sa att de kör volvo xc90 i ganska rekorderlig fart över rejäla trottoarkanter osv när de testar fälgarna. det ska inte gå sönder så att det sker en större olycka än nödvändigt för att en fälg sviker i det läget.
produktionsgrejor som biltillverkarna har tagit fram är oftast förbannat bra. och det gäller inte bara fälgar.
När jag var ute och gasa i söndags med min 135:a, körde jag lite (aldeles) för fort på en industriväg. Missar helt att det är väggbygge.
Vägen är avgrävd och hålet är återfyllt. 2-3 veckor av trafik har gjort att gruset flyttat på sig och nu har vi ett stort hål med vassa asfaltskanter.
Jag hinner se att vägen är avgrävd men det finns ingen chans att stanna. Dundrar över och det slår igenom riktigt duktigt, sådär så det känns i själen ungefär.
Jag får punka på ena framhjulen (Run on flat däck), Fälgen verkar ha klarat sig utan problem (Bmw 18" org). Återstår att se när jag får på nya däcket om fälgen är rund
Undra vad som hade hänt om jag skulle kört med en fälg-kopia?
Drog också en 6-7cm hög asfaltskant med min V70 här om dagen i runt 100 blås, det sjöng bra i bilen. Tur att det är tjänstebil, annars hade jag fortfarande mått dåligt