allt började för ca 2 årsen när jag skaffade mig en BMW 325 -89 som var tänkt som en busbil. Då hadde jag inga planer på att det skulle bli så dyrt
köpte en färdig motor för att hålla kostnaden nere.

så hoppade en vevstake genom blocket.
Nu har jag börjat om från grunden och bytt ut allt.

Motor spec
Stressborrat block som är pyramidringat
och balanserad smidd vev med verdi vevstakar och Cp kolvar
stödgördel med Arp och oljesprut på kolvar
Svetsad topp med Z58 Turbokam mirrad o portad Raceventiler raceventilfjäddrar med chromoretainers,justerbart kamdrev.
fint pulssplitt grenrör med GT 42 race turbo
och 60 mm WG. fina spridare Motordelar levererade av PPF
Sm 4 och Msd spolar med inbyggda tändsteg
drivlina blir lamelldiff från 535 med 3,07 i utväxling
zf tds vxlåda, M3 kardan o sviktstålaxlar.
motorn kyls av en griffin alukylare
med elektrisk vatten pump och 2 st spal elfläkt.