e30 325 rycker vid 5000 varv??
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
e30 325 rycker vid 5000 varv??
har en e30 88:a 325:a som vid 5000 varv rycker som satan.. ny fördelare, rotor, tändstift... den bludrar inte.. bara hackar som den misständer som satan.. nån som varit ute för samma fel?? måste igågn så fort de går.. e bruks\vinterbilen sen har ja inte mkt tid över å leta massa fel pga jobb å svartjobb osv :svore kalas om nån varit ute för samma fel...
tacksam för hjälp...
tacksam för hjälp...
- Overcharged
-
kolla så att inte triggern ligger nära. min började misstända å jävlas då mitt hölje till triggern var skadat.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Min betedde sig lika dant, det var också LMM:en som kastat in handduken.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Precis som ovan nämts, så kan det mycke väl vara LMM.Chrille wrote:Min betedde sig lika dant, det var också LMM:en som kastat in handduken.
Vad som till 99% brukar vara orsak till detta är, att det någonstans på kolbanan finns en skada. Så när LMM öppnar presic så mycket så potensiometern i LMM hamnar på de skadade stället, så blir det ingen signal till ECUn. Motorvarvet sjunker då, varpå klaffen i LMM åker till baka och där med hamnar potten nedan för skadan på kolbanan, och ECUn får åter signal. Effekten av detta blir förstås en pendling typ, på, av, på, av, osv. Följden blir då att bilskrället rycker på jämn gas vid t.e.x 5000rpm, som en kåt katt på ecstasy.
Om man e jävligt petnoga så går de att mäta, å se om det är någe brott på kolbanan.
Tabort kabeln från kontaktstycket på LMM.
Anslut en ohm mätare mellan första och tredje stiftet, räknat från vänster på LMM.
Värdet bör vara ca: 43 ohm helt stängd klaff. Öppna nu klaffen, vädet skall nu stiga till ca: 850 ohm vid fullt öppen klaff. Där imellan får det INTE vara någe avbrått, mätaren skall gå linjärt hela vägen.
De e jävlig pilligt å man måste vara noga, men de går om man har tålamod.

Hoppas att jag inte bara trasslade till de nu..?

Har du någon LMM att byta å testa med??? Annars kan jag skicka ett fungerande kort till dej i ett kuvert, om du fixar att byta de själv dvs.
MVH//Tobbe P
Fisåkare wrote:Precis som ovan nämts, så kan det mycke väl vara LMM.Chrille wrote:Min betedde sig lika dant, det var också LMM:en som kastat in handduken.
Vad som till 99% brukar vara orsak till detta är, att det någonstans på kolbanan finns en skada. Så när LMM öppnar presic så mycket så potensiometern i LMM hamnar på de skadade stället, så blir det ingen signal till ECUn. Motorvarvet sjunker då, varpå klaffen i LMM åker till baka och där med hamnar potten nedan för skadan på kolbanan, och ECUn får åter signal. Effekten av detta blir förstås en pendling typ, på, av, på, av, osv. Följden blir då att bilskrället rycker på jämn gas vid t.e.x 5000rpm, som en kåt katt på ecstasy.
Om man e jävligt petnoga så går de att mäta, å se om det är någe brott på kolbanan.
Tabort kabeln från kontaktstycket på LMM.
Anslut en ohm mätare mellan första och tredje stiftet, räknat från vänster på LMM.
Värdet bör vara ca: 43 ohm helt stängd klaff. Öppna nu klaffen, vädet skall nu stiga till ca: 850 ohm vid fullt öppen klaff. Där imellan får det INTE vara någe avbrått, mätaren skall gå linjärt hela vägen.
De e jävlig pilligt å man måste vara noga, men de går om man har tålamod.![]()
Hoppas att jag inte bara trasslade till de nu..?![]()
Har du någon LMM att byta å testa med??? Annars kan jag skicka ett fungerande kort till dej i ett kuvert, om du fixar att byta de själv dvs.
MVH//Tobbe P
hehe ne rå.. de e lungt ;p men är i örebro nu.. där ja har en e30 325 cab undan stoppad för vinterförvaring i garaget