Tja! Har byggt en liten egen variant. Har två stycken willwood bromscylindrar i torpedväggen där orginal bromsservo sitter. Men jag fick fruktansvärt dåliga bromsar. Det byggs även upp tryck i cylindern som inte går tillbaka. Jag får därför anliggande bromsar. Går inte att rubba bilen om jag inte släpper lite på banjobulten på cylindern. Kompisen på hydroscand som jag köpt dom av har snackat med tillverkaren och de säger att de är för stora. Vad har ni för erfaranheter av dubbla bromscylindrar? Storlek osv.
mvh. kalle
Piss dåliga bromsar 2st willwood cylindrar
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Piss dåliga bromsar 2st willwood cylindrar
Arean på kolven i pedalcylindern måste harmonera med arean på kolven i oken. Vad har du för ok? Sök på rejsa, det finns formler för ok vs huvudcyl beräkning.
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Har orginal e30 bromsar
Har de störta wilwood 0,750 tror jag de heter. Kanske blir så stor skillnad om man kör 0.625 istället
mvh
Har de störta wilwood 0,750 tror jag de heter. Kanske blir så stor skillnad om man kör 0.625 istället
mvh
- ButterflyRacing
.FCUK wrote:Har orginal e30 bromsar
mvh
Vad menar du med dåliga bromsar ?
Tungtrampat....eller lång pedalväg ?
Går det att låsa upp...om du trampar hårt ?
.75 är 19mm.........vad är det för storlek orginal ?
Är det dom största cylindrarna betyder det att det är snikcylindrarna. Nu tror jag inte det är ditt problem....men dom är inte bra.
Att dom bygger tryck beror på att du har något fel i pedalstället och att dom inte går tillbaka helt.....eller att dom tvingas att gå för långt tillbaka.
Det är mycket viktigt att det är spel i kolvstången när pedalen är obelastad. Och att det är ett mekaniskt stopp för pedalen...och inte en fjäder som ligger och drar.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
Ja det är tungtrampat men det va jag ju förberedd på. Men att man inte ens kan bromsa upp bilen när man trycker så hårt att man lyfter från stolen känns Inge bra..
Vi ska pröva med en 0.625 cylinder idag. Så får vi se om det blir så stor skillnad.
Mvh
Vi ska pröva med en 0.625 cylinder idag. Så får vi se om det blir så stor skillnad.
Mvh
Om du byter till mindre cylindrar så borde det bli bättre.
Stora cylindrar flyttar mycket olja, men behöver väldigt högt pedaltryck.
Stora cylindrar flyttar mycket olja, men behöver väldigt högt pedaltryck.