BMW E34 545i Turbo -89
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nu var dämpare och fjädrar monterade fram och bak inte bak och fram
Känns riktigt bra, bara montera krängaren och PowerFlexbussningar i bak nu sen äre "biff"
Sumerar med lite bilder från idag.
Så här såg bilen ut när jag kom till garaget imorse. Inga dämpare alls i bak. Hade inte alla damasker och gummin förra helgen så fick vänta så de blev bra gjort.
Lite armar som jag bytte förra helgen som ligger och skräpar. Bytte också styrleder men de slängde asap
Här har vi nya Bilstein dämparna ihopskruvade med Eibach fjädrarna.
Fjäderbenslagren bak va tvärslut. Lät som faen bakifrån. Detta är förklaringen. Bara kex inge metall alls kvar i de. Tur att man hade nya. Gissa vilka som är nya och gamla
De gamla Monroe dämparna va inte heller så söta.
Slutresultatet. Hög som faen men satan vilken skillnad!
De va alles nu. Måste kirra någon som byter silentblocken bak samt byta krängaren bak och bytta till PF och alla upphängningar mm i bak. Samt få i diffen i nya diffhuset.
Tack igen Anton aka Exlex för all hjälp!
Känns riktigt bra, bara montera krängaren och PowerFlexbussningar i bak nu sen äre "biff"
Sumerar med lite bilder från idag.
Så här såg bilen ut när jag kom till garaget imorse. Inga dämpare alls i bak. Hade inte alla damasker och gummin förra helgen så fick vänta så de blev bra gjort.
Lite armar som jag bytte förra helgen som ligger och skräpar. Bytte också styrleder men de slängde asap
Här har vi nya Bilstein dämparna ihopskruvade med Eibach fjädrarna.
Fjäderbenslagren bak va tvärslut. Lät som faen bakifrån. Detta är förklaringen. Bara kex inge metall alls kvar i de. Tur att man hade nya. Gissa vilka som är nya och gamla
De gamla Monroe dämparna va inte heller så söta.
Slutresultatet. Hög som faen men satan vilken skillnad!
De va alles nu. Måste kirra någon som byter silentblocken bak samt byta krängaren bak och bytta till PF och alla upphängningar mm i bak. Samt få i diffen i nya diffhuset.
Tack igen Anton aka Exlex för all hjälp!
Synthetic wrote:jag hoppas att den blir lägre när fjädrarna fått sätta sig, annars har du juh en e34 SUV ståendes där
siletblocken byter du väl själv? du som är händig och mekat med starlets bor väl kunna byta ut silentblock me
Jora lite händig är man, dock saknar jag lyft och vill få upp bilen för att kunna mecka. Så blir lämna bort till polares polera (illa) måste då också ta ned avgaset så jag kan byta krängare samt byta diffhus till en med M5 lamelldiff i samt de andra bussningarna ska då också bytas till PF i bakvagnen blir goot!
Den har nu satt sig kört ca 60-70mils nöjeskörning i sthlm Bilfan har stått för länge så jag har inte gjort annat än busat på sistone
Bild på hur den är i bak nu!
Moker wrote:hur är bilen att köra nu efter bytet? Är det säkningsats också ? får man fråga vart du köpte satsen ifrån ?
Den e bra stutsigare Inte bytt allt än samt gjort en hjulinställning men sofar so good. Köpte dämparna på tyska ebay gav 5900kr till dörren. de sänker 30/25 helt perfekt för min look
Du bor jue i sthlm bara att komma förbi håller till i garaget Solna i helgen, då kan du själv se och känna
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna