Hansa wrote:Imorgon har jag styrt upp lite hjälp i garaget! så vi ska göra ett försök att starta snytet!
Men jag har på känn att det kommer gå käpprent åt helvete, kommer bränna Autronicet eller msd boxen eller nått, Så känner ni att det luktar modelltåg i hela Dalarna imorgon ja då vet ni att det är Hansa som har vart i farten!
har en AEM mätare, i den medföljande instruktionsboken står det följande
RÖD : +12v (såklart) Black : Jord (såklart) White : Analog Output (Connects to any auxiliary unit that accepts a 0-5 volt input) Blue(optional) : Connects to a RS-232 com port for hyper-terminal data logging.
Egentligen är det bara en färg jag är fundersam över och det är den Vita kabeln som ska till 0-5 volt inputen! http://www.mrm-racing.se/bag/Sm4Secu.pdf , om man tar en kik där så kan jag bara se en kabel som jag hittar 5volt på, och det är RD/WH (Den har jag ju kopplat till TPSen! är det meningen att jag ska skarva ihop mig på den eller?
Och vart ska jag koppla in den blåa kabeln? om man kollar på schemat som jag länkade här ovanför alltså!?
o2 alltså analog input (blå) ska du koppla ihop med den vita från mätaren.
har en AEM mätare, i den medföljande instruktionsboken står det följande
RÖD : +12v (såklart) Black : Jord (såklart) White : Analog Output (Connects to any auxiliary unit that accepts a 0-5 volt input) Blue(optional) : Connects to a RS-232 com port for hyper-terminal data logging.
Egentligen är det bara en färg jag är fundersam över och det är den Vita kabeln som ska till 0-5 volt inputen! http://www.mrm-racing.se/bag/Sm4Secu.pdf , om man tar en kik där så kan jag bara se en kabel som jag hittar 5volt på, och det är RD/WH (Den har jag ju kopplat till TPSen! är det meningen att jag ska skarva ihop mig på den eller?
Och vart ska jag koppla in den blåa kabeln? om man kollar på schemat som jag länkade här ovanför alltså!?
o2 alltså analog input (blå) ska du koppla ihop med den vita från mätaren.
Det löste sig, tack ändå! =)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Pimplaren wrote:Hahaha, vafan! nu borde du ha startat.. eller? =)
Jag vaknade för en halvtimme sedan! polaren kommer snart, sen ska vi gå ut i garaget och kontrollera det sista, fylla olja och vatten och E85, börja lite smått med att vrida på tändningen och se så soppasystemet är tätt samt köra elvattenpumpen och kolla så det är tätt, när det är klart så ska jag fan våga vrida på nyckeln! =)
Återkommer senare=)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Den mesta elen är kopplad nu! Dubbelkollat allt 3 gånger nu med multimeter osv! Så nu har vi gjort det vi kan där! Nu är det fylla olja, vatten, e85 kvar, sen lyfta i batteriet och vrida på tändningen! Sen får vi se om Ärtan är sugen att hjälpa mig med mappen lite snabbt!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Ja nu har vi vart ute ett gäng timmar, Men det går väll inge vidare! pumpar osv går, soppasystemet håller tätt, olja, vatten är fyllt och är tätt
Men börja med att startmotorn inte gick, och såklart är det ju startspärr på bilen och det var ju urkopplat, med lite pillande så fick vi tillslut startmotorn att snurra.
Vi hittade en gul/svart kabel från tändningslåset som inte var påkopplat och när vi koppla på den på startmotorn så fick vi den att snurra som sagt, men inte att slå till! Vad kan vi ha missat? eller rättare sagt vad har vi missat?
Någon vänlig själ som vet vad som ska gå till startmotorn?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Pimplaren wrote:Banka på startmotorn, kommer fan inte ihåg vilket stift på starten som kabeln ska sitta på... För det finns väl 2st?
Det är trångt och svårt att se från alla håll, fast det sitter en rund kabelsko på kabeln så det är inget stift! men när jag stog på avgassidan och titta ner i mellan trattarna på insuget så var det så pass att jag fick ner nävarna i mellan trattarna och fick bort en liten mutter storlek : 8 , sen dit med kabeln, sen snurrade den men slog inte till som sagt!
Vi banka på rätt skapligt ett par gånger, vet inte om det kan vara värt att prova att banka på några fler gånger eller om jag ska muttra bort insuget och ta väck starten och kolla om det går att få till på annat vis!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
St3v3 wrote:Snurrar startmotorn så har den slagit till, så antingen är drevet trasigt på den eller så når den inte startkransen
Hmm? den har ju startat förut med samma startmotor och den har ju bara stått! det kan inte ha kärvat fast då bara? för det enda man hör är att den bara snurrar! man hör inget klick eller klonk!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005