Växellådsbalk på plats. Såg lite suspekt ut med mina uniballs och stag men skit samma det vart riktigt härliga lägen, stumt och fint med lagomt korta lägen.
Har varit lite förundrad över om det var mycket jobb att få dit mitt manuella pedalställ så var tvungen att börja attackera åt det hållet. Här börjar det vara lagomt skändat.
Har även funderat tidigare över om man måste ta upp hål i torpedväggen för huvudkopplingscylindern men det var som jag hoppades att alla karosser är förberedda för att vara manuellt växlade.
Så nu är pedalstället löst och allt är på det torra hur man får ihop det igen.
Väntar just nu på att jag ska få tid att åka till en kompis som bor några mil utanför stan och fixa min kardan då jag har för liten spindelborr i min svarv. Håller även på med m50 swap i min e28 då och då när man får några minuter över.Min intercooler anlände i alla fall idag, köpte en med anslutningarna på samma sida då tanken är att ladda in i den sidan på insuget som 745:orna gör original.
Ganska lugnt nu på 745 fronten då jag bökar med e28:an för full fart nu för att få hinna busa med något denna sommar i alla fall men jag fick min ratt till e23:an idag i alla fall
Hehe jag tycker det blir vackert med manuell, men det är klart det kanske hade varit fräsigt med någon preppad jänkeautomat men jag vill ha manuell låda
Här har det varit stiltje ett tag men nu har det hänt lite mitt i allt igen
Pedalställ och slavcylinder på plats
Fått dit en kopplingsledning och luftat kopplingen
Givare monterade
Kardan färdigbyggd och monterad
Sen tjuvlånade jag ju tankarmaturen från 745:an till min e28 m50 turbo men som tur var fanns det en armatur i m535:an jag köpte i originaltanken som inte behövs då jag har fuelcell i den
kul att det händer lite saker i ditt garage då vet man vilken 7 serie man ska hålla sig borta från på raksträckorna har du föresten några planer för m30:in från den svarta?
jonashelin wrote:kul att det händer lite saker i ditt garage då vet man vilken 7 serie man ska hålla sig borta från på raksträckorna har du föresten några planer för m30:in från den svarta?
Om du menar m30:in i m535:an så är det på g en cooperringpackning på den inom några dagar, har även bytt spridare och uppgraderat bränslesystemet då det var undermåligt. Hade egentligen tankar på att allmänt gå igenom bottendelen först men tänkte våldta han vidare denna säsong med nuvarande morot så går jag igenom den till vintern och uppgraderar befintlig turboinstallation om jag känner att det behövs..