Pimplaren wrote:Läst något om en grön m5 med vsspec motor i årjäng =)
AGranlund wrote:Han sålde allt å byggde e92 m3 kompressor han istället,, men en annan kompis köpte vs sakerna å sitter å ruvar på det! Har länge försökt köpa loss det men han som äger det är dryyyg det absolut värsta är att han sitter på en komplett motor till OCH en dyng fräsch m5e34.. Men som ja skrev den som lever får se!! Haha roligast är att killen sitter i Norge å läser detta men kan inte svara!!
Vadå dryg Du har ingen aning vad som sker här hemma i Årjäng
Last edited by björnis on 05 Mar 2012, 09:35, edited 1 time in total.
robbz wrote:Helt klart den brutalaste M5:an som byggts.....helt sjukt vad han tuktar den bilen!!
-har för mig att han maxade ur 1400hk som mest ur den!
/mvh
den maskinen som sitter i m3an ja, 1422hk/1610nm, inte den som sitter i hans m5a, den hade 1129 som mest tror jag
robbz wrote:Helt klart den brutalaste M5:an som byggts.....helt sjukt vad han tuktar den bilen!!
-har för mig att han maxade ur 1400hk som mest ur den!
/mvh
den maskinen som sitter i m3an ja, 1422hk/1610nm, inte den som sitter i hans m5a, den hade 1129 som mest tror jag
mvh
AG:s i norrköping har ju bromsat mer än vs motor, han bromsade ju 1124hk på hjulen
robbz wrote:Helt klart den brutalaste M5:an som byggts.....helt sjukt vad han tuktar den bilen!!
-har för mig att han maxade ur 1400hk som mest ur den!
/mvh
den maskinen som sitter i m3an ja, 1422hk/1610nm, inte den som sitter i hans m5a, den hade 1129 som mest tror jag
mvh
AG:s i norrköping har ju bromsat mer än vs motor, han bromsade ju 1124hk på hjulen
1112 bromsade tony väl
och ja där är mer krut i den, det har jag inte sagt något om
robbz wrote:Helt klart den brutalaste M5:an som byggts.....helt sjukt vad han tuktar den bilen!!
-har för mig att han maxade ur 1400hk som mest ur den!
/mvh
den maskinen som sitter i m3an ja, 1422hk/1610nm, inte den som sitter i hans m5a, den hade 1129 som mest tror jag
robbz wrote:Helt klart den brutalaste M5:an som byggts.....helt sjukt vad han tuktar den bilen!!
-har för mig att han maxade ur 1400hk som mest ur den!
/mvh
den maskinen som sitter i m3an ja, 1422hk/1610nm, inte den som sitter i hans m5a, den hade 1129 som mest tror jag
mvh
+ 300 hk lystgass i starten
lagom. synd att det finns så dåligt med info. tydligen så bygger tiger vidare på den verkade det som. med mer effekt etc
men han har så många projekt så vet inte hur det blir med det
Effekt är ju inte så "svårt" att få ut S38orna men hur fan han kan få den att låta så satans underbart är ju frågan!
Jag mailade faktiskt Vidar och frågade hur mycket han varvade och vad han hade för avgassystem mm då jag hade min m5a.
Svaret jag fick var: De fina ljudet kommer med effekten sa han =) Men min 1000hk m5a med 3,5" rostfritt med en burk lät ju som man varva typ 5000 gemfört med hans fast jag varvade mera
Var just Vidars grymma bil som gav inspiration att bygga den jag hade, räcker med att se och HÖRA den så skiter man i om de kostar typ 500,000 att bygga en "likadan" (vilket min nästans gjorde)
Konny wrote:Effekt är ju inte så "svårt" att få ut S38orna men hur fan han kan få den att låta så satans underbart är ju frågan!
Jag mailade faktiskt Vidar och frågade hur mycket han varvade och vad han hade för avgassystem mm då jag hade min m5a.
Svaret jag fick var: De fina ljudet kommer med effekten sa han =) Men min 1000hk m5a med 3,5" rostfritt med en burk lät ju som man varva typ 5000 gemfört med hans fast jag varvade mera
Var just Vidars grymma bil som gav inspiration att bygga den jag hade, räcker med att se och HÖRA den så skiter man i om de kostar typ 500,000 att bygga en "likadan" (vilket min nästans gjorde)
har också snackat med han om detta, och han sa att han varavade 8000 med m5an och 9000 med m3an
sen även svarade han bara:
Har kjørt med åpen wg, men ellers kommer det rett lyd av motoren med rett kammer, topplokk, grenrør, turbo og eksosanlegg.
Også må den selvfølgelig mappes riktig.
jag håller med dig helt där, det ljudet han har fått ut är helt fantastiskt, dom flesta s38 turbo låter ganska tråkigt i jämförelse, så hur man ska göra för att få ljudet han lyckats med vettifan
fy fan.....
finns det något häftigare än en daytonaviolette E34 med nürburg-paket och en jävla massa effekt?
-ska vara en UGR gallardo eller murcielago då
Men jag gillar nog stuket Petri hade på sin lite mer än Vidars, Petris var lite mer clean...
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033