vilka är att föredra till en gatbil, mer troligt att det blir drift framöver än dragrace av den iaf.
Har problem med hjulstuds nu och antar att det beror på dämparna bak då alla bussningar är i delrin.
För att svara på casys fråga: Du måste nog kapa av fjäderbenet fram och svetsa på en "coiloverhylsa" för att det ska gå vad jag har förstått.
Bak är det nog bara skruva dit, kanske ta bort tankröret.
Kör Bmw 518 -82a
Bilar jag ägt:
Bmw E46 328 Kompressor -99
Bmw E30 2.75l turbo touring -89 (470whp).
Jag vill återgå till själva frågan. Då även jag undrar. måste jag kapa original fjäderben för att montera coilsen. jag har inte beställt mina än då jag vill vara helt säker på hur jag ska gå tillväga innan jag börjar
Japp hela benet kapas av från spindeln sen svetsas coilocern på. Eller igentligen en hyllsa som stötdämparen skruvas ner i. Låter svårare än vad det är.
Om man ska vara petig så ska den svetsas nere mot spindeln. Om man gör det så kan du åka offroad eller slicka asfalten för det är så lång justermån. Men som på bilden är jag mycket tveksam och det går sänka bilen mycket mer än original.
Placeringen av hylsan på bilden är för att ge länkarmar som är parallella med underlaget med fullt gängingrepp vid samma ride height som med ett BMW Motorsport grp N kit.
Skulle jag ha mätt helt åt skogen så är det ju bara att sprätta upp och svetsa fast den lite längre ner.
Edit: Svetsa hylsan längst ner.
Last edited by Micke on 03 Mar 2012, 22:54, edited 2 times in total.