r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
kanon! tack krappar!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Bilen kommer finnas på elmiamässan iår!
http://www.custommotorshow.se/
Behöver hjälp med idéer på något häftigt att hitta på med bilen innan mässan!!
http://www.custommotorshow.se/
Behöver hjälp med idéer på något häftigt att hitta på med bilen innan mässan!!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
jag har åkt 90ah generator med 3x 044 och el-pump och belys på colten utan problem
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
r.ivars wrote:Bilen kommer finnas på elmiamässan iår!
http://www.custommotorshow.se/
Behöver hjälp med idéer på något häftigt att hitta på med bilen innan mässan!!
Känner du verkligen att det behövs?
Finns väl knappt mer o göra än att lacka. Eller ja.. Frontläpp i kolfiber hade kanske varit nåt?
Ska du ha gatfälgarna på? Hade varit lite fränt o ställt ut den med fete slicks och bromsskärmen monterad..
Aaah det är rätt stökigt...
0709-854845.
0709-854845.
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
efter mycket bråk med iphone vs windows så har jag fått inte lite bilder för att kunna göra en update.... suck.....
NYHET NR 1 är ivarjefall att kärran ska till Elmia iår igen, så en hel del planer smids in för mässan så förhoppningsvis kommer jag ha en hel del kul att börja uppdatera med igen, trots den "ohändelserika skruvsäsongen 2011/2012"...
vart lite mer brådis med allt helt plötsligt då jag vill ha den raceready 1.5 månad tidigare än tänkt.. iochmed elmia..
inmätning inför nytt svänghjul och koppling mm på låda.
dräparn som skulle få is i vinter blev det inget med, så är någon sugen på en 4 dörrars i ok skick hör av dig.. dock rost, speciellt mellan skuff och kofångare och utan motor.. Dock bra i skärmkanter och undertill..
efter att jag fixat med kammarna bytte jag till nya spännenheten på maskin innan jag pular tillbaks kylare mm.
passar bolt on ifrån 330 e46 motorn på en gammal 325 motor ifrån 91, lös rulle går inte att köpa ny längre till gamla modellen...
paltade av insuget som ska fräshas upp, främst ska jag blästa och blåsa inre biten mot blocket där det blir så svårt att hålla rent. Inte årets mest sexuella inverkan direkt men när man endå håller på och snyggar upp lite mer !
Adinan ifrån ANbilvård kommer förbi och ska kika på skadan jag drog på mig 2010 när jag vred av ett hjul på strippen...
ombyggnadtion i skuffen för att underhålla ic-kylvattnet katastrof efter ett par repor på strippen som det var iår!
kardanen ska in till http://www.sveabil.se för ännu en ombyggnadtion
här är ett svänghjul som är enligt standardmått för uppmätning, leverarat av jonas på http://www.bakaxel.se men vi ska skräddarsy ett till mina önskemål! Blir altså inget skelettsvänghjul på min bil, rapp frivarvning kan rallykallarna få ha, jag ska ha det tyngsta skiten man kan få fram!
i övrigt har jag provat på att åka bana på en cross jag köpte.. Haft lite drömmar om det sedan man åkte i grusgropar med gamla PW80in på tidigt 90-tal!
cool upptäckt 1: Man behövde visst inte koppla när man växlar -> sjukt coolt! Jerico låda i krollen!?
dryg upptäckt 1: Man ska inte släppa av gasen i kicken i hoppet !
massiv eftersmak 1: Fyfan vad dålig form man är i !
Nu ska det köras på som fan innan ELMIA!!! Ska bli sjukt kul!!
fortsättning följer!
Glöm inte att gilla http://www.facebook.com/pages/ivarsprod ... 7143026166
för lite minutfärska uppdateringar
NYHET NR 1 är ivarjefall att kärran ska till Elmia iår igen, så en hel del planer smids in för mässan så förhoppningsvis kommer jag ha en hel del kul att börja uppdatera med igen, trots den "ohändelserika skruvsäsongen 2011/2012"...
vart lite mer brådis med allt helt plötsligt då jag vill ha den raceready 1.5 månad tidigare än tänkt.. iochmed elmia..
inmätning inför nytt svänghjul och koppling mm på låda.
dräparn som skulle få is i vinter blev det inget med, så är någon sugen på en 4 dörrars i ok skick hör av dig.. dock rost, speciellt mellan skuff och kofångare och utan motor.. Dock bra i skärmkanter och undertill..
efter att jag fixat med kammarna bytte jag till nya spännenheten på maskin innan jag pular tillbaks kylare mm.
passar bolt on ifrån 330 e46 motorn på en gammal 325 motor ifrån 91, lös rulle går inte att köpa ny längre till gamla modellen...
paltade av insuget som ska fräshas upp, främst ska jag blästa och blåsa inre biten mot blocket där det blir så svårt att hålla rent. Inte årets mest sexuella inverkan direkt men när man endå håller på och snyggar upp lite mer !
Adinan ifrån ANbilvård kommer förbi och ska kika på skadan jag drog på mig 2010 när jag vred av ett hjul på strippen...
ombyggnadtion i skuffen för att underhålla ic-kylvattnet katastrof efter ett par repor på strippen som det var iår!
kardanen ska in till http://www.sveabil.se för ännu en ombyggnadtion
här är ett svänghjul som är enligt standardmått för uppmätning, leverarat av jonas på http://www.bakaxel.se men vi ska skräddarsy ett till mina önskemål! Blir altså inget skelettsvänghjul på min bil, rapp frivarvning kan rallykallarna få ha, jag ska ha det tyngsta skiten man kan få fram!
i övrigt har jag provat på att åka bana på en cross jag köpte.. Haft lite drömmar om det sedan man åkte i grusgropar med gamla PW80in på tidigt 90-tal!
cool upptäckt 1: Man behövde visst inte koppla när man växlar -> sjukt coolt! Jerico låda i krollen!?
dryg upptäckt 1: Man ska inte släppa av gasen i kicken i hoppet !
massiv eftersmak 1: Fyfan vad dålig form man är i !
Nu ska det köras på som fan innan ELMIA!!! Ska bli sjukt kul!!
fortsättning följer!
Glöm inte att gilla http://www.facebook.com/pages/ivarsprod ... 7143026166
för lite minutfärska uppdateringar
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Härligt!
You go girl!
Eller vad man ska säga.
You go girl!
Eller vad man ska säga.
"Happiness is a Hot VW"
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
r.ivars wrote:efter att jag fixat med kammarna bytte jag till nya spännenheten på maskin innan jag pular tillbaks kylare mm.
passar bolt on ifrån 330 e46 motorn på en gammal 325 motor ifrån 91, lös rulle går inte att köpa ny längre till gamla modellen...
Är det inte samma rulle på dessa 2 ? har för mig det när jag beställde till min,
Är vell lätt att kika nu när du har båda i handen
Annars awesome bil, som alltid =)
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
tiimey wrote:r.ivars wrote:efter att jag fixat med kammarna bytte jag till nya spännenheten på maskin innan jag pular tillbaks kylare mm.
passar bolt on ifrån 330 e46 motorn på en gammal 325 motor ifrån 91, lös rulle går inte att köpa ny längre till gamla modellen...
Är det inte samma rulle på dessa 2 ? har för mig det när jag beställde till min,
Är vell lätt att kika nu när du har båda i handen
Annars awesome bil, som alltid =)
det är inte samma
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
nu är lådan uppmekad med nytt växellådsfäste!
någon som råkar ha en sån här ligga och skrota och kan se hur den är fäst i nedre kanterna?
tänkte inte köra SMG utan att ev. använda den där alupjäsen som bas till att knåpa ett eget länkage som inte sitter i karossen alls.
någon som råkar ha en sån här ligga och skrota och kan se hur den är fäst i nedre kanterna?
tänkte inte köra SMG utan att ev. använda den där alupjäsen som bas till att knåpa ett eget länkage som inte sitter i karossen alls.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
7000 visningar av tråden på snart en vecka tycker jag är väldigt fashinerande, bara på ppf forumet?
Hur tusan kan man förklara det?
Sista bilden jag postade är inte aktull längre.
Kom över ett spakställ till M3 E46 som passar rakt av, blir lite annan upphängning i bakkant bara. Kan inte beskriva i ord hur jäkla fint det känns att åka bmw orginalt igen där, satan vad det ska spakas, må syncringarna vara i gott skick!
Eftersom kärran ska till elmia i påsk kommer min lackerare på anbilvård ta in den för rep av detta:
http://www.youtube.com/watch?v=IjKLqubiZ5E
Så hon blir borta hela vecka 10, därefter blir det action!!
en annan hemlis är att kärran kommer bli folierad av min polare jocke på http://www.fastcar.se innan mässan med ny dekallayout och hela skiten!
Någon som vågar gissa vad det blir?
Imorn blir det full rulle i garaget iallafall !
skriver en lite längre update med bilder om lite andra grejer som ordnas innför säsong då! Latmask-säsongen är över !!!
Hur tusan kan man förklara det?
Sista bilden jag postade är inte aktull längre.
Kom över ett spakställ till M3 E46 som passar rakt av, blir lite annan upphängning i bakkant bara. Kan inte beskriva i ord hur jäkla fint det känns att åka bmw orginalt igen där, satan vad det ska spakas, må syncringarna vara i gott skick!
Eftersom kärran ska till elmia i påsk kommer min lackerare på anbilvård ta in den för rep av detta:
http://www.youtube.com/watch?v=IjKLqubiZ5E
Så hon blir borta hela vecka 10, därefter blir det action!!
en annan hemlis är att kärran kommer bli folierad av min polare jocke på http://www.fastcar.se innan mässan med ny dekallayout och hela skiten!
Någon som vågar gissa vad det blir?
Imorn blir det full rulle i garaget iallafall !
skriver en lite längre update med bilder om lite andra grejer som ordnas innför säsong då! Latmask-säsongen är över !!!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ELMIA 2012
de kanske blir army kamoflage folie?
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ELMIA 2012
Kör bara KÖR
-man kanske ska ta bmw:n ner till jönköping och mingla lite....brukar vara ett jävla ståhej på kvällarna....
/mvh
-man kanske ska ta bmw:n ner till jönköping och mingla lite....brukar vara ett jävla ståhej på kvällarna....
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ELMIA 2012
robbz wrote:Kör bara KÖR
-man kanske ska ta bmw:n ner till jönköping och mingla lite....brukar vara ett jävla ståhej på kvällarna....
/mvh
Gör det så man får se annat än fula raggarbilar
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ELMIA 2012
riktigt grymmt ivars roligt din projekt tråd är underhållande !!
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
urq 20 vv
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ELMIA 2012
robbz wrote:Kör bara KÖR
-man kanske ska ta bmw:n ner till jönköping och mingla lite....brukar vara ett jävla ståhej på kvällarna....
/mvh
tkr ja har länge velat se din bmw i verkligheten grymmt feeet !!!
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
urq 20 vv
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
r.ivars wrote:7000 visningar av tråden på snart en vecka tycker jag är väldigt fashinerande, bara på ppf forumet?
Hur tusan kan man förklara det?
Skitenkelt.
Du och din projekttråd är sjukt underhållande!
"Happiness is a Hot VW"
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ELMIA 2012
redan mars.... men ligger ovanligt bra till inför en mässa dock rätt så pyrt till men annat vore ju väldigt konstigt!!
test monterade svänghjulsprototypen ifrån bakaxel.se
brottade upp lådan och gjorde ett fäste, låter rätt enkelt och det var det väl egentligen... förutom en höglyftande domkraft som fastnade i öppet läge och strulade till det så det stod härliga till... Det lät iofs inte heller som något större problem men det var fan struligt positivt = jag fick inte lådan i pannan som en gång jag klantade till det 2009...
tog hänsyn till ett ev 3.5" system i framtiden
gjort klart med ANBILVÅRD att det blir hjälp med att få till min gamla hjulsprängningsskada ifrån 2010 får hoppas de kan rädda mina fina skärmar
elmia blir av!
vissa skruvkvällar är smidigare än andra får tacka pinnen i enköping som hjälper mig stuva undan lite bra och ha grejer under tiden
tiden är kommen! Den har stått och skrytit på mitt jobbskrivbord länge nu men nu ska den dit !
spakställ blir inget extraordinärt, raketväxlingar går att få till endå med lite karateuppvärmning
BMW kan liksom inte haft fel när de tillverkade grejerna
förra året satt alting lite snett och drygt, man ruggade knogar i handbromsen när man vispade i 5an, hela förra året var föresten öken vad gäller fungerande saker ihop med växellådan, förutom att jag inte lyckades döda den..
vore ju fränt att inte valsa...... men det kommer nog krävas inför gatebil eventsen
En justeringsventil för kopplingen, är dock mycket skeptisk till den, ska försöka få till en annan ventil jag har som är mer gedigen.
som jag har till att strypa flödet till bakbromsarna, bör fungera
har återkopplat in DÖD ÅT TENGIL knappen... laddtrycksläge #3... Börjar det fungera iår så finns det ju hopp om att krana på !!
industriporr!! Herr Erik Bäckström har gjort det igen!
tänkte lackera vingen iår då aluminium blir så jävla fult... kluven om vad man ska ha för färg bara....
aluminium är ju jävligt snyggt om det bara kunde hålla sig utan missfärgningar....
dekalstrippad
redo för lackfix och sedan foliering och stripening med http://www.fastcar.se
test monterade svänghjulsprototypen ifrån bakaxel.se
brottade upp lådan och gjorde ett fäste, låter rätt enkelt och det var det väl egentligen... förutom en höglyftande domkraft som fastnade i öppet läge och strulade till det så det stod härliga till... Det lät iofs inte heller som något större problem men det var fan struligt positivt = jag fick inte lådan i pannan som en gång jag klantade till det 2009...
tog hänsyn till ett ev 3.5" system i framtiden
gjort klart med ANBILVÅRD att det blir hjälp med att få till min gamla hjulsprängningsskada ifrån 2010 får hoppas de kan rädda mina fina skärmar
elmia blir av!
vissa skruvkvällar är smidigare än andra får tacka pinnen i enköping som hjälper mig stuva undan lite bra och ha grejer under tiden
tiden är kommen! Den har stått och skrytit på mitt jobbskrivbord länge nu men nu ska den dit !
spakställ blir inget extraordinärt, raketväxlingar går att få till endå med lite karateuppvärmning
BMW kan liksom inte haft fel när de tillverkade grejerna
förra året satt alting lite snett och drygt, man ruggade knogar i handbromsen när man vispade i 5an, hela förra året var föresten öken vad gäller fungerande saker ihop med växellådan, förutom att jag inte lyckades döda den..
vore ju fränt att inte valsa...... men det kommer nog krävas inför gatebil eventsen
En justeringsventil för kopplingen, är dock mycket skeptisk till den, ska försöka få till en annan ventil jag har som är mer gedigen.
som jag har till att strypa flödet till bakbromsarna, bör fungera
har återkopplat in DÖD ÅT TENGIL knappen... laddtrycksläge #3... Börjar det fungera iår så finns det ju hopp om att krana på !!
industriporr!! Herr Erik Bäckström har gjort det igen!
tänkte lackera vingen iår då aluminium blir så jävla fult... kluven om vad man ska ha för färg bara....
aluminium är ju jävligt snyggt om det bara kunde hålla sig utan missfärgningar....
dekalstrippad
redo för lackfix och sedan foliering och stripening med http://www.fastcar.se
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp