för er som missat hans fina burns så sök på bmw bosse på youtube så finns där lite filmer, galet cool bil som låter fantastiskt, ska bli kul att se den med turbo också
Den filmen är ju en kult film! en annan gick i skolan när bosse gjorde lång bööörninsar
I lördags vart det lite svetsande igen på grenröret, börjar bli klart nu. Nån bild kommer när den e klar.
Vart ingen byggande idag, bosse, jag och måånga andra var ute på isen nära mig, vart en galen dag med bilar,crossar,4-hjulingar,speedway hojjar och längd-skriskor. Åkte med bosse när han piskade runt sin impreza med isdäck, det gick fort och brett! En riktigt kanon dag med bra väder! till nästa år ska jag ha en egen is-bil!
Den där bilen är nog den enda anledningen till att man är intresserad av gamla BMW idag.
Kommer ihåg när man åkte moppe ut till Volvorakan när man var 15 bast för att se denna
Kul att du får vara med och vidareutveckla den Joni!
Såg att han satt en extra lagring framför triggerskivan. Vore kul å höra hur han löst krysskilsproblemet, den borde ju få ännu mer stryk när den ska driva en kompressor också.
Krysskilsproblemet är löst med en hubb som har 3hundradelar i passning.
En här på mitt jobb har svarvat den sedan är den härdad och slipad.
Bosse har även kört med bredare krysskil men det är inte problemet, är bara att orginal körs hubben på M30 utan passning.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo riktigt trevligt o hålla på och hjälpa bosse, samt kolla in bilen och hela bygget lite extra noga, har lärt mig mycke och han har berättat mycke intressanta olika problem och lösningar genom åren på motorn
Hubben är riktigt nice, har kollat på den flera gånger och vill ha en likadan till min nya maskin, gördeln/lagringen framme vid motorn är stabil den med, han knäcker inte krysskilar utan han knäcker vevaxlar istället! det hände senast ialf! därför denna konstruktion.