bmw_fredde wrote:Svarvade svänghjul häromdan så borde ju komma ihåg det men icke... kan mäta åt dig vilka mått vill du ha?
har du verkligen nåt riktigt å mäta med fredde ? behövs ju en 20 tkr skjutmått egentligen för det är jäkligt exsakt för det är krymp passning på startkrasen
bmw_fredde wrote:Svarvade svänghjul häromdan så borde ju komma ihåg det men icke... kan mäta åt dig vilka mått vill du ha?
har du verkligen nåt riktigt å mäta med fredde ? behövs ju en 20 tkr skjutmått egentligen för det är jäkligt exsakt för det är krymp passning på startkrasen
mvh
micrometer!
eller det ja , men inteså ofta man har tillgång till så stora micrometer mätare
när jag byggde om å bytte startkrans på min så mätte jag bara med ett stort skjutmått från jobbet (1000mm) med breda stadig käftar, sen tror jag inte det är så kinkigt, räknade ut att om jag veklade ut kransen så skulle den bli typ 70cm lång så det är ju en heldel den kommer utvidgas vid värmning, är ju inte som lagerpassning på en liten axel.
Utan även att min batterikabel bakifrån och fram var i tunnaste laget med tanke på hur lång den var och att mina 044or och wasserpump mm var matade bakifrån vid batteriet...
Men jag tänkte krydda allt lite extra med en tung generator
Yellow & Redtop e snorbilliga i staterna, men vad tror du frakten kostar?? Ovärt... Kolla på skrotarna om du hittar Dodge Caliber Diesel dom har 90amp Optima RedTop från fabrik..... Å de svarar ju även på frågan om dom batterierna e billiga i USA