m20b25/7 läckage topppackning?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

bmw.nisse

Re: m20b25/7 läckage topppackning?

Post by bmw.nisse »

Ta en stålskala och en ficklampa och kolla om toppen o blocket verkligen är raka..
Ställ stålskalan på högkant selyser du med ficklampa från "baksidan" då är det ganska lätt att se om toppdecket är plant eller om han som planade det har haft för hög matning osv...
För du har väl inte glömt styrningarna eller använder en momentnyckel som är kass?

Mvh:nisse!
bmw.nisse

Nissan 200sx med m50vanos+turbo
(driftingbil)
TimS

Re: m20b25/7 läckage topppackning?

Post by TimS »

okey då ska vi se..

Jag körde bilen till garaget lite snabbt och försökte se ifall läckaget kanske kom från halvmånarna kanske som ni sa..
mkt riktigt så var det lite blött där, inte lika blött som jag ville att det skulle vara men kanske tillräckligt för att vara problemet..
Tog loss ventilkåpan o lyften månarna som inte alls var torra nånstans.. torkade rent så mkt jag kunde och körde på ngn gasket/blå grejs o stängde igenom skiten o drog hem..

har inte startat upp den än och ska fixa lite annat innan besiktning så vi får se då ifall det var problemet..

nya styrningar och att maskinen är rak är jag nästan helt säker på att den är.. momentnyckeln hoppas jag fungerar som den ska. Stängde ihop motorn när den var 2.5a för inte allt för längesen utan att den läckte..

tack så mkt för all hjälp! återkommer när jag får tid för bilen
Post Reply