Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Butchermardin
- Posts: 269
- Joined: 20 Nov 2005, 14:01
- Location: Båstad
- Contact:
Tjena Patrik!
Ser att du har planer på att kräma ur allt vad turbon orkar till nästa sesong! Om jag hade varit som du då, så hade jag tagit och kontaktat mig för att jag (du) vill köpa mina smidda 130mm PPF stakar som endast suttit provmonterade i min maskin (aldrig startad)!!! Då kommer du med garanti kunna sova skönare om nätterna utan att behöva oroas över att orginalstakarna skall ge vika!
Skämt och sido, om du är intresserad kan du ju höra av dig för jag är villig att släppa dom några hundralappar billigare än nypriset på 9k!
Lycka till med ditt grymma projekt!
Ser att du har planer på att kräma ur allt vad turbon orkar till nästa sesong! Om jag hade varit som du då, så hade jag tagit och kontaktat mig för att jag (du) vill köpa mina smidda 130mm PPF stakar som endast suttit provmonterade i min maskin (aldrig startad)!!! Då kommer du med garanti kunna sova skönare om nätterna utan att behöva oroas över att orginalstakarna skall ge vika!
Skämt och sido, om du är intresserad kan du ju höra av dig för jag är villig att släppa dom några hundralappar billigare än nypriset på 9k!
Lycka till med ditt grymma projekt!
Mvh Martin Söderlind
Idag efter jobbet så har jag fått lite gjort igen, muttrade ner bakvagen, tog även ner tanken då de förhoppningsvis blir en fuelcell istället, sen har jag även kopplat bort kabelhärvan från motorn så den är redo att lyftas ur.
Lite bilder:
Bakvagnen som för övrigt är till salu om nån är intresserad, den har upprätade hjulvinklar och svetsad diff, säljes komplett med drivaxlar, bärarmar, dock utan bromsar och kränghämmare.
Här satt hela paketet, nu ska de dit lite värre grejer, inte så snyggt kanske men den håller ihop
Här är orginaltanken som förhoppningsvis ska bytas mot en fuelcell i skuffen om jag får råd med de.
Här satt tanken, där är de tänkt att två ljuddämpare ska sitta åt varsitt håll.
Här ser man skillnaden på drivknutarna, dom nya ska förhoppningsvis hålla.
Är de föressten nån som vet vad besiktingen säger om man har fuelcell i skuffen?
Ärtan eller Bäckis, är de bara att nolla laddtrycket i mappen när man ska besikta eller måste den mappas om helt å hållet?
MVH Patrik
Lite bilder:
Bakvagnen som för övrigt är till salu om nån är intresserad, den har upprätade hjulvinklar och svetsad diff, säljes komplett med drivaxlar, bärarmar, dock utan bromsar och kränghämmare.
Här satt hela paketet, nu ska de dit lite värre grejer, inte så snyggt kanske men den håller ihop
Här är orginaltanken som förhoppningsvis ska bytas mot en fuelcell i skuffen om jag får råd med de.
Här satt tanken, där är de tänkt att två ljuddämpare ska sitta åt varsitt håll.
Här ser man skillnaden på drivknutarna, dom nya ska förhoppningsvis hålla.
Är de föressten nån som vet vad besiktingen säger om man har fuelcell i skuffen?
Ärtan eller Bäckis, är de bara att nolla laddtrycket i mappen när man ska besikta eller måste den mappas om helt å hållet?
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Okej ska testa, sen när drivlinan är klar, jag kommer inte ha turbon kvar.
Ska sätts dit orginalavgassystem eller ja nänstan alla fall, så de var mest avgasvärderna jag funderade på, men som sagt blir väll till att testa.
Nån som har erfarenhet av att besikta med fuelcell och batteri i skuffen, borde väll inte vara nå problem eftersom batteriet sitter fast som fan, vilket också fuelcellen kommer göra.
MVH Patrik
Ska sätts dit orginalavgassystem eller ja nänstan alla fall, så de var mest avgasvärderna jag funderade på, men som sagt blir väll till att testa.
Nån som har erfarenhet av att besikta med fuelcell och batteri i skuffen, borde väll inte vara nå problem eftersom batteriet sitter fast som fan, vilket också fuelcellen kommer göra.
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!