Skillnad på grenrör?

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
zeiss
Posts: 16
Joined: 16 Nov 2006, 20:55

Skillnad på grenrör?

Post by zeiss »

Sitter här och kikar på M5 turbogrenrör och M50 turbogrenrör. Ser att det till M5 får turbon ovanför grenröret och att det till M50 får turbon under. Varför är det skillnad? M5ans grenrör funkar väl inte till M50? Saknar turbon ovanför grenröret som på M5ans grenrör.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Den får inte plats ovanför därför dom sitter under på M50.
zeiss
Posts: 16
Joined: 16 Nov 2006, 20:55

Post by zeiss »

Okej, är det sån pass skillnad på utrymmet?
Har sett några stycken köra ovanför på sina e36 med M50, hur bär de sig åt?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Kapar i bilarna tex:)
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

jag har vinklat om hela motorn för att få plats...
zeiss
Posts: 16
Joined: 16 Nov 2006, 20:55

Post by zeiss »

Aha, det gäller lite större mods då alltså.
Jag tycker nästan det ser mer trångt ut under istället, fast jag har nog fel då. Får det plats mycket större aggregat än det i turbokitet? Tycker det ser riktigt trångt ut redan med mindre agg.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

650-700hk går.
Post Reply