Evinrude wrote:Jag kommer att ha en hx55 till övers sen. 67mm in med 22ans avgas, likadan som pimplaren hade (dock inte lika shiny, men den funkar nog lika bra ändå )
Kan inte låta bli att snegla på supror lite ibland, kommer att bli fränt det här!
När är sen? Dra pris på pm ja vi får hoppas att det blir bra!!
Sandén wrote:Köpt en hx55 med 25ans avgahus nu! 64-65mm inducer! Kan man byta avgashusen utan problem till tex 19 eller 22 om man vill?
Jag körde en hx55 68mm in, 80mm ut och 25ans avgashus på min gamla s50 men tyckte den kom sent, fullt ladd vid ca 5000rpm.
Tror inte du kan byta till mindre avgashus rakt av, vad är det för storlek på turbinhjulet? Är det inte t6 fläns också?
En polare till mig kör med en hx55 på sin supra med avgashus 19 (tror jag de va) å den funkar kanon.
Bilen ser för övrigt kanonfin ut, lycka till med bygget.
Mvh/ anders
Tack! =)
Har jag fullt ladd vid 5000 så är jag inte missnöjd direkt men får se hur det lirar sen =) Det är t6 fläns ja men har tyvärr inte hunnit mäta turbinhjulet.
Bild på snurran! Uppkonat inlopp från 4-5 tum. Lite putsande på den så blir det nog bra! Turbo mössa ska dit med sen.
Du skulle lyssnat på mitt råd med 16 eller 19, men det är ju en hyffsad grundmotor så det kan nog sluta med att du blir nöjd fullt ladd vid 5.000 rpm kanske är lite optimistiskt dock, men testa och se
Hurvida du kan byta eller inte beror på om turbinen skulle passa i 19huset, men jag misstänker att det är den större och således inte passar.
64-65mm, vad hittar ni för 55or? 66mm inducer bör den ha?
Ps, en GT35r med andra ord en Precision 6262 om man tror allt som står på internet
peppe wrote:Du skulle lyssnat på mitt råd med 16 eller 19, men det är ju en hyffsad grundmotor så det kan nog sluta med att du blir nöjd fullt ladd vid 5.000 rpm kanske är lite optimistiskt dock, men testa och se
Hurvida du kan byta eller inte beror på om turbinen skulle passa i 19huset, men jag misstänker att det är den större och således inte passar.
64-65mm, vad hittar ni för 55or? 66mm inducer bör den ha?
Ps, en GT35r med andra ord en Precision 6262 om man tror allt som står på internet
Mvh
Tror turbinen är 82mm men ska försöka leta reda på nått mindre avgashus typ 22 iaf! Var mäter man inducern? Minsta måttet?