Haha! ja han ger den allt vad den tål och lite till! men föra helgen så när han fick i trean och la en mycket trevlig rökridå så råkade det bli ett litet hål i lådan! samma ställe som förra gången! och tyvärr så har jag inte fler lådor liggandes till m30... så vi letar med ljus och lyckta efter en sådan för rimliga pengar! jag ska åka runt på alla konstiga skrotar här i närheten och kolla om det ligger någon sån och skräpar! annars så pangar det fint i kolvarna! inga andra konstiga saker händer med den iallafall! eller ja bak däcken har en tendens att försvinna fort men så är det ju
Simon Nilsson 0704268492
S-performance
RPMotor
Performance center syd
Fan vad gött! Läste tråden inatt men den går på sprit nu och närmare 600hk? Eller vanlig sås och under 500-strecket som det var ett tag? Har ni gjort något med krysskilen?
Ska själv bygga i vinter med ARP/Cooper men allt annat std, hade gärna kört på vanlig sås men frågan är hur långt man når på det. 600hk hade varit kul men samtidigt kanske inte möjligt utan sprit.
pelko wrote:Fan vad gött! Läste tråden inatt men den går på sprit nu och närmare 600hk? Eller vanlig sås och under 500-strecket som det var ett tag? Har ni gjort något med krysskilen?
Ska själv bygga i vinter med ARP/Cooper men allt annat std, hade gärna kört på vanlig sås men frågan är hur långt man når på det. 600hk hade varit kul men samtidigt kanske inte möjligt utan sprit.
Grym bil!
504hk är där kört på bensin, klämspalten är filad. Krysskilen har jag borrat och slagit i stift, det kan du göra på plats. 600 går säkert på bensin men kommer vara sjukt känsligt för temperatur och knack. Motorn är förövrigt en orenoverad 23k motor. Marco eller jag satte nog varvskyddet på runt 6600 eller 6800rpm. Finns nog inte många som kör så hårt som Tim, och det håller!
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
tlantz wrote:haha avisst lite däck har vi ialf! Hansa, kör du med original låda med full effekt?
ikväll blir det meck!
första gången jag rasa körde jag full effekt! nu i helgen körde jag bara 750 whp! men det är min tiltonkoppling som dödar lådantror jag! bmw545tic kör ju 765 och 260låda och det håller bra för han!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005