Sandén: Supra singelturbo 932hk 968nm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Sandén: Supra singelturbo 932hk 968nm
Då va det dags för nytt projekt! Bilen är en org Supra mkiv -96 med lite små lull som fälgar o bromsar men maskinellt knappt Bpu! Varit sugen på supra ett bra tag och varit nära o köpa tidigare men inte hittat nån som faller mig i smaken riktigt förens jag hittade denna!
Lastad och klar på väg hem från Grebbestad!
Planen va att åka bpu i sommar men efter att handpenningen va lagd så hade jag en vecka på mig och då började man ju kika runt lite och lite mer pulver vore fint såklart! Så grävde lite djupare i plånkan o tömde den så nu har jag lite grejer som ska på! Tanken är en go allround bil som ska kunna köras till mantorp o köra på bana, dra av några repor på strippen och sen köra hem o köpa glass vid stranden om man så vill.
Bilen besiktades idag 30/1-2012 med blanka papper och sommardäck så lite nervigt o åka ner till värnamo idag hehe men det gick fint o trevlig personal!
Spec på bilen!
Ksport bromsar 380mm skivor runt om med 12 kolvsok fram och 8 bak
BC Coilovers drift spec
Cobra Misano Kolfiberstolar x2
TRD 320km/h mätare
Tein stag fram och bak
Superstar Grandeur 3 delad split 19" med michelin Pilot Sport PS2
Kolfiberkoppling spec 998nm
Delar som införskaffats och ska dit:
Sprut Civinco pnp SA1000G3
HKS Tändförstärkare
Rostfritt T3 Grenrör byggt av nån supra snubbe i australien så ingen ebay skit!
Garrett GT3582R med ar 1,06
Turbosmart Hypergate 45 wastegate
Precsion 1000cc spridare
BC ventilfjädrar och titanretainers
Titan Motorsport ställbara kamdrev
Titan Motorsport fuelrail
Tial 50mm dump
Fuelab bränsleregulator AN10
HKS 264 kammar
HKS Luftfilter
Ny kamrem
4 tums dp och en bit under bilen sen 3,5"
Bosch 044 x2 + org denso pump
Gottebord =)
Ev kommer turbon bytas ut mot en större om nån vill köpa den annars så får det bli den iaf. Bör bli en ganska trevlig gatbil och fin respons med den!
Planen är att bilen ska va mappad o klar innan emmaboda som vanligt men får se hur det går! Bör inte vara några problem men dax att börja riva ner o pilla lite på den =)
Fronten ska lagas samt lackas om då den spruckit på nått ställe!
mvh Joel
Lastad och klar på väg hem från Grebbestad!
Planen va att åka bpu i sommar men efter att handpenningen va lagd så hade jag en vecka på mig och då började man ju kika runt lite och lite mer pulver vore fint såklart! Så grävde lite djupare i plånkan o tömde den så nu har jag lite grejer som ska på! Tanken är en go allround bil som ska kunna köras till mantorp o köra på bana, dra av några repor på strippen och sen köra hem o köpa glass vid stranden om man så vill.
Bilen besiktades idag 30/1-2012 med blanka papper och sommardäck så lite nervigt o åka ner till värnamo idag hehe men det gick fint o trevlig personal!
Spec på bilen!
Ksport bromsar 380mm skivor runt om med 12 kolvsok fram och 8 bak
BC Coilovers drift spec
Cobra Misano Kolfiberstolar x2
TRD 320km/h mätare
Tein stag fram och bak
Superstar Grandeur 3 delad split 19" med michelin Pilot Sport PS2
Kolfiberkoppling spec 998nm
Delar som införskaffats och ska dit:
Sprut Civinco pnp SA1000G3
HKS Tändförstärkare
Rostfritt T3 Grenrör byggt av nån supra snubbe i australien så ingen ebay skit!
Garrett GT3582R med ar 1,06
Turbosmart Hypergate 45 wastegate
Precsion 1000cc spridare
BC ventilfjädrar och titanretainers
Titan Motorsport ställbara kamdrev
Titan Motorsport fuelrail
Tial 50mm dump
Fuelab bränsleregulator AN10
HKS 264 kammar
HKS Luftfilter
Ny kamrem
4 tums dp och en bit under bilen sen 3,5"
Bosch 044 x2 + org denso pump
Gottebord =)
Ev kommer turbon bytas ut mot en större om nån vill köpa den annars så får det bli den iaf. Bör bli en ganska trevlig gatbil och fin respons med den!
Planen är att bilen ska va mappad o klar innan emmaboda som vanligt men får se hur det går! Bör inte vara några problem men dax att börja riva ner o pilla lite på den =)
Fronten ska lagas samt lackas om då den spruckit på nått ställe!
mvh Joel
Last edited by Sandén on 05 Jul 2012, 18:56, edited 1 time in total.
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Re: Sandén: Supra singelturbo
Fan vad fint Joel
Tack Peter!
Har lite olika turbos på g men vet inte riktigt vilken man ska satsa på!
En bw372 eller Turbonetics t72. Eller nått helt annat? Vill hamna på 700whp ca o gärna kunna mosa ur mer nästa år med smidd maskin! Hört lite skit om bw att de behöver renoveras titt som tätt pga 270 lager i dem bara?
Har lite olika turbos på g men vet inte riktigt vilken man ska satsa på!
En bw372 eller Turbonetics t72. Eller nått helt annat? Vill hamna på 700whp ca o gärna kunna mosa ur mer nästa år med smidd maskin! Hört lite skit om bw att de behöver renoveras titt som tätt pga 270 lager i dem bara?
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
- Bmwandreas
- Moderator
Stämmer bra det. Därför vi inte vill sälja dem.
Jag skulle inte köra större än 67mm på en gatsupra och det är lätt att få ur 750whp.
Jag skulle inte köra större än 67mm på en gatsupra och det är lätt att få ur 750whp.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Ok så vore lite o skjuta sig i foten o köpa en sån!? Går det plocka 700+ på bensin med på en 67a? Bara nån köper min gt35a så lär jag beställa en sån av er omgåendeBmwandreas wrote:Stämmer bra det. Därför vi inte vill sälja dem.
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
- Bmwandreas
- Moderator
Ja det har jag gjort förut. Jag har nog kört ett 20 tal supror så det finns massvis med kurvor i datorn. 6766 är det största jag skulle ha annars blir det lagg.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Ok låter bra det! Har ni några 6766 kvar? Ni hade väl nått erbjudande på dom?Bmwandreas wrote:Ja det har jag gjort förut. Jag har nog kört ett 20 tal supror så det finns massvis med kurvor i datorn. 6766 är det största jag skulle ha annars blir det lagg.
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
- Bmwandreas
- Moderator
Har 3sy 6766 hemma. Det är 6765 vi har erbjudande på och alla har gått som vi hade hemma.
köpte du den av en målare? jobbar i Grebbestad så denna har man sett några ggr
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Stämmer bra detRsjerry wrote:köpte du den av en målare? jobbar i Grebbestad så denna har man sett några ggr
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Ser jävligt fin ut
Inte massa ris styling Kul att du hittat ett oskruvat exemplar, inte ofta man ser det
Inte massa ris styling Kul att du hittat ett oskruvat exemplar, inte ofta man ser det
Aaah det är rätt stökigt...
0709-854845.
0709-854845.
Nu blir jag lite fundersam här.Bmwandreas wrote:Stämmer bra det. Därför vi inte vill sälja dem.
Som jag förstår det så ska alla BW ur airwrecks serien ha kraftiga 360 graders lager. Vilka turbos från bw har 270 graders? Någon från lastbils sidan eller är det så att ni köper av Bill Divine på bullseye så skulle det inte förvåna mig om det smugit sig in 270 graders lager för att hålla priserna nere, det är väl till och med så att 380in ni tidigare sålt är bestyckad med bla. ett garrett hjul?
Nu är det ju så att Precision är en kalas turbo, men jag tycker även om BW och just därför blir jag nyfiken på hur det kommer sig att folk ratar dom för 270 graders lager då dom skall ha 360 graders, och ska vara bra turbos.
Har lite info om Precision och lagerras i bänk, samt även vad som tycks boven i dramat, men för att inte svära i kyrkan så kan ni som är intresserad PMa mig. (kan även vara bra info för den som har en precision och vill hålla den hel)
Note to my self: Kan tänka mig att någon konfiguration kan ha 270 graders lager ändå, men att generallisera en hel serie känns fel.
Mvh
Jag har bara blivit avrådd av andra som renoverat sina bw en gång per säsong i princip! Hade gärna åkt bw jag med men känns dumt när de bevisligen inte håller så bra!
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
- Bmwandreas
- Moderator
Alla S300-S400 jag sett har 270 lager. Vi har nog sålt 10-20 repsatser också och det är 270 lager. Finns folk som monterar 360 lager i dem men det sitter inte standard.
Vi har sålt ca 30 st BW och 1500-2000 st Precision och ändå är det flera BW som gått sönder
Vi har sålt ca 30 st BW och 1500-2000 st Precision och ändå är det flera BW som gått sönder
Men att säga att alla bw har 270 graders lager och rasar därför är som att säga att alla Precision har garrett hjul och axlar och rasar kors och tvärs därför.
Men lite konfunderad blir jag dock, då jag personligen hållt i ett 360 graders lager som kom ur en 372:a ni sålt?
Men lite konfunderad blir jag dock, då jag personligen hållt i ett 360 graders lager som kom ur en 372:a ni sålt?
- Bmwandreas
- Moderator
Ok, men alla som blivit glapp har haft 270 som vi sålt repsatser till. Är du helt hundra på att det va 360 lager i den? Isåfall blandar de hejvilt på fabriken, kanske är därför några av dem håller ihop.
Vi som firma har ingen lust att sälja dem längre iaf.
Vi som firma har ingen lust att sälja dem längre iaf.
Precision har snart inga Garrett hjul över huvudtaget. Alla turbos vi använder och säljer har PTE CEA kompressorhjul och de kommer hela tiden med sina egna axlar så om ett tag kommer alla Garrett delar vara borta.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6