Robban, tyvärr så vet jag inte om jag vågar plocka ur så mycket mer än dessa 809whp då CP speccar sina kolvbultar till 150hk/cyl dvs ca 900motorhästar, fast Bäckis yra om att det fanns liiiite marginal att gå på , får se om jag vågar bromsa skiten ur M30in eller inte, vem spronsrar om det blir ras?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
markus wrote:Du kan prova skruva ur tändstiften och köra på starten så får du lite mer varv på maskin så kanske du kan få upp lite tryck på mätaren. Så blir det ingen belastning på lagrena häller om man är kinkig för sånt
Skruva av ventilkåpan med så ser du att det kommer olja till vippor osv när du kör på starten. Kan ta en stund innan det kommer upp dit dock så lite is i magen måste man ha.
Sen är det bara gasa
Som sagt, skruva ur stiften kommer inte på fråga!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Haha! nääää , Men va ut och kräma på lite mer värme i garaget för en halvtimma sen så tänkte göra ett ryck senare när fjälla har gått och lagt sig! hon skä ju jobba imöra men jag är ledig tills på tisdag em! så tänkte ta hjälp av en polare på lördag som kan vara med och hålla i vattenslangen och brandsläckarna ifall det blir nå tok
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Haha! nääää , Men va ut och kräma på lite mer värme i garaget för en halvtimma sen så tänkte göra ett ryck senare när fjälla har gått och lagt sig! hon skä ju jobba imöra men jag är ledig tills på tisdag em! så tänkte ta hjälp av en polare på lördag som kan vara med och hålla i vattenslangen och brandsläckarna ifall det blir nå tok