Ska eventuellt lyfta toppen nu på min m30 maskin som har coopering packning..
Tänkte att ifall den blir förstörd vid lyftet, går det att använda en originalpackning och sedan ta bort stålkanterna och lägga dit skär ringarna som man får med coopering packningen.. För coopering packningen är väl egentligen en helt vanlig packning bara det att det är urtaget för att lägga dit skär ringarna man får med?
Och vad är det för tjocklek på coopering packningen?
Coopering packning
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Bmwandreas
- Moderator
Re: Coopering packning
Det går inte. Ett lager är i stål som håller ringarna rätt och den har inte samma tjocklek som en orig packning.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
okej.. men såg att någon hade återanvänt sin genom att limma om den.. vad används ska man använda för lim?
Och nu när du väl är i farten, vad är det för fett man använder på arp bultarna? då jag antar att jag lär fetta om dom när jag väl tagit bort dem, och tror inte jag har något kvar.
Och nu när du väl är i farten, vad är det för fett man använder på arp bultarna? då jag antar att jag lär fetta om dom när jag väl tagit bort dem, och tror inte jag har något kvar.
Nej den ska inte limmas. Men det jag menade var att nu när jag ska lyfta min topp så ska det gå att återanvända den. men då bör den limmas, det sitter lim på packningen när du får den.. Funderingen var vad för lim man ska använda om man ska återanvända packningen.
jag limmade min innan jag monterade den första gången, använda spraylim loctite 3020
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242