Fyndade en M5a som redan var turbokonverterad av tidigare ägare så nu blir det att bygga vidare på det.

Specen blir följande:
S38B36
Smidda JE-kolvar 94mm
HD-kolvbultar
Smidda h-profilsstakar
Balanserad botten
Stödgördel
ACL Racelager
Omstiftad vev
Pyramidringspackning
Hårdare fjädrar
Större ventiler på avgas (och insug?)
Ställbara kamdrev
BW 380
Precision 66mm WG
Grenrör av Ajdén
Innovate LC-1
3,5" avgas i rostfritt
PPF dump
Orginaltank med 2 st Walbro GST450 intankpumpar
Nuke Filter
Aeromotive btr
Nuke fuelrail
Bosch 2200cc
MSD 6a med Blaster SS spole
Accell tändkablar
Bosch XR4CS
Allt styrs av ett Vipec v44
Nuke vacuumstation
Orginal insug med plenum
Orginal kylsystem med elfläkt
K-sport coilovers
Stora bromsarna från M5 -95
Quartermaster 3-skivig koppling med omsvarvat svänghjul från en M10 och strypventil
6-vxl ZF från en 530d -09
Lamelldiff med 2,93 i utväxling
Bilen går som den är nu så några bakdäck har offrats
Dock läcker den avgaser från grenröret och växellådan (Getrag 280) börjar låta mer och mer rakskuret

Motorn ska rivas i vinter för att kika att allt är ok och balanseras.
Polaren har filmat lite så det ska jag få tag i och lägga upp
Lite bilder sålänge:


Vet inte vad jag tycker om slutröret, finns det dubbla utblås med 3,5" in?





