Hej!
Vad rekommenderar herrskapet för coilovers till E30?
Tanken är antingen att köra ställbara dämpare fram och coilovers bak (AVO),
eller XYZ coilovers runt om.
Vi pratar alltså om produkterna som finns i Webshoppen!
Priset skiljer sig ju inte nämnvärt för en uppsättning märkena emellan.
Behövs väl köpas separata fjädrar till dämparna fram om man väljer AVO förstås.
Så vad finns det för för- och nackdelar med respektive märke?
Ska köra med fuelcell så tankröret är inget problem.
Bilen ska användas mest till Bana/Gata men lär väl trilla dit på nån dragracehistoria också.
Tack på förhand!
Mvh
AVO vs. XYZ?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
AVO vs. XYZ?
Last edited by Chrille D on 30 Dec 2011, 22:21, edited 1 time in total.
Christian Danielsson
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
Re: AVO vs. XYZ?
Jag skulle kört avo, men xyz ingår topplager fram tex så det blir iaf mer kvantitet.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: AVO vs. XYZ?
Och vad kör man med för topplagringar samt fjädrar till AVO-dämparna?
Christian Danielsson
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.