Vad kör ni andra med som använder polo bromsservo?
Testade den jag haft innan från en BMW 535, verkar som pinnen inne i servot inte räcker ända fram och trycker in bromsservo kolven på denna hb cylinder..
Den bromsar inte alls nu
Kanske är annorlunda, den jag har sitter nog på de flesta 528 535 750 som har hydrauliskt bromsservo..
Måste man förlänga den på något sätt..?
jag var ju tvugen att kapa armen lite för den inte skulle bli för lång i mekaniken där vid pedalen..?
kanske man skulle testa en vanlig e30 325 hb cylinder?
problem polo bromsservo/hb cylinder
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
problem polo bromsservo/hb cylinder
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Re: problem polo bromsservo/hb cylinder
jeg har kørt med polo bremse forstærker.. og der puttet jeg lidt af en bolt ind i .. der hvor stangen går ind i .. ca 1cm..
jeg har kørt med polo bremse forstærker.. og der puttet jeg lidt af en bolt ind i .. der hvor stangen går ind i .. ca 1cm..
ok har du satt den löst där bara , eller skruvat på den ? den pinnen i bromsservot är väl gängad? Kör du med e30 huvudbroms cylinder?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Thörn wrote:jeg har kørt med polo bremse forstærker.. og der puttet jeg lidt af en bolt ind i .. der hvor stangen går ind i .. ca 1cm..
ok har du satt den löst där bara , eller skruvat på den ? den pinnen i bromsservot är väl gängad? Kör du med e30 huvudbroms cylinder?
jeg køre med e30 huvudbroms cylinder.. jeg har bare putte den i -- så trykker pinnen bare på den
Jag gängade ut den befintliga pinnen och bytte ut mot en m5 insex (Eller M6) vill jag minnas att det var.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
jag gjorde som kihl och böt den mot en skruv i lämplig längd. jämnförde bara med original e30 servo för att få längderna rätt.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.