Jonis wrote:Jag har aldrig kört utan endast åkt me i dessa och dom är ju RALLY helt klart! fruktansvärt många som gått åt i rallysvängen! En polare va helt såld på dom länge å skickade flera st till nästa liv. Bytte dock upp sig till E30 senare och kör det fram till idag! Dom brukar ju vara rostiga å om dom inte är det så är dom ju för dyra för att åka vinterbil (kanske t.om lite synd å slakta en sån på det) Det var min info/input på dom!
MVH
Då antar ja att han tyckte E30n va mer balanserad karossmässigt? Får eventuellt tag i en billigt och den ska inte va enbart för att dödas utan ska ha en bil man inte behöver va lika rädd om som sommarbilen
Jonis wrote:Jag har aldrig kört utan endast åkt me i dessa och dom är ju RALLY helt klart! fruktansvärt många som gått åt i rallysvängen! En polare va helt såld på dom länge å skickade flera st till nästa liv. Bytte dock upp sig till E30 senare och kör det fram till idag! Dom brukar ju vara rostiga å om dom inte är det så är dom ju för dyra för att åka vinterbil (kanske t.om lite synd å slakta en sån på det) Det var min info/input på dom!
MVH
Då antar ja att han tyckte E30n va mer balanserad karossmässigt? Får eventuellt tag i en billigt och den ska inte va enbart för att dödas utan ska ha en bil man inte behöver va lika rädd om som sommarbilen
Okej, ja precis, en E30 är ju både nyare snabbare! (325) har ju mer kräm i en m20 än en gammal förgasaropel
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
Sami wrote:Lite fel tråd kanske, men tänkte fråga hur är e30 att sladda med på vintern? lifsfarlig eller?
Hur jävla bra som helst, så länge man ser till att stötdämparfästen och sånt i bakvagnen är fräscht, så man slipper dom hemska retursladdarna E30 är ökända för.
Alexander Malerbakken
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Sami wrote:Lite fel tråd kanske, men tänkte fråga hur är e30 att sladda med på vintern? lifsfarlig eller?
Hur jävla bra som helst, så länge man ser till att stötdämparfästen och sånt i bakvagnen är fräscht, så man slipper dom hemska retursladdarna E30 är ökända för.
Aha ok, jämfört med e34 vilken av dom är roligast?
Brox wrote:sladdar hellre med e34 än e30, så mycke skönare och komfortablare
e34 med lamelldiff måste vara en av dom bättre vintersladdisarna må jag säga. Opel omega står också bra till i mina ögon, fast synd att dom är så jävla fula bara
Förra årets skapliga vinterbil har blivit pundigare! en 28kmil 525 e34 med m20! Rullat på vinterpuppor och obes hela sommaren.. samt någon har bänt i lås och sparkat in framskärm
Jag kan intyga att e34 är en jävligt fin bil att halka runt med. Körde hela förra vintern med min 540ia med lamelldiff, jävlar va fint de går. Inga problem att provocera sladd med det vridet, halka runt på tomgången praktiskt taget.
Men man tar sig samtidigt fram förvånansvärt bra pga vikten och lammeldiffen så det håller i lite.