Soppas Audi 90 (minst en 1hk per kilo). bromsskärms frågor
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Soppas Audi 90 (minst en 1hk per kilo)
Har börjat med att försöka komma på nån bra infästning till bromsskärmen och skulle behöva lite experthjälp.
Tror ni min infästning kommer bli godkänd?
Hur fäster man Skärmen i plattan på bästa sätt?
hur tjock behöver plattan vara? nu har ja 10 mm och de känns lite overkill.
By dickenspielburg at 2011-11-20
Skulle sitta fint med denna infästning då de funkar fint med kylaren.
Och om de är någon som har bilder på hur ni gjort så skulle de sitta fint om ni ville lägga up den.
Tror ni min infästning kommer bli godkänd?
Hur fäster man Skärmen i plattan på bästa sätt?
hur tjock behöver plattan vara? nu har ja 10 mm och de känns lite overkill.
Skulle sitta fint med denna infästning då de funkar fint med kylaren.
Och om de är någon som har bilder på hur ni gjort så skulle de sitta fint om ni ville lägga up den.
- Gustafsson
- Admin
Re: Soppas Audi 90 (minst en 1hk per kilo). bromsskärms frå
Wanchai Gustafsson
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... nat-32101/" onclick="window.open(this.href);return false;
V8
ja den översta bilden ska ja nog försöka kopiera lite. såg ganska bra ut.
kör man med genomgående bult för att hålla fast "korgen" till skärmen?
kör man med genomgående bult för att hålla fast "korgen" till skärmen?
biltema is the shitSt3v3 wrote:http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Exterior/Grillnat-32101/
- Bmwandreas
- Moderator
Som du har gjort nu kan du inte ha. Ring mig imorn och googla så får du se vad du gjort för fel.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
okej. vad ska ja googla på?Bmwandreas wrote:Som du har gjort nu kan du inte ha. Ring mig imorn och googla så får du se vad du gjort för fel.
- Bmwandreas
- Moderator
Röret skärmögglan fästs i ska sitta i mitten av bilen höjdmässigt. Själva påsen behöver inte sitta i nån speciellt stabil konstruktion. 2mm plåt fungerar utmärkt, och den ska riktas uppåt.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
okej ja förstår. satan då måste ja ju flytta upp allting och då kommer ju skärmen ovanför bakluckan.Bmwandreas wrote:Röret skärmögglan fästs i ska sitta i mitten av bilen höjdmässigt. Själva påsen behöver inte sitta i nån speciellt stabil konstruktion. 2mm plåt fungerar utmärkt, och den ska riktas uppåt.
dax att tänka om då. men den satans kylaren är ju ivägen för att flytta ner allting.
- Bmwandreas
- Moderator
Nej skärmen ska du inta ha ovanför skuffen. Du behöver ha en vinge och sen skärmen under där.
okej. ja har ju en vinge som du kan se på en bild på mitt första inlägg. eller är de nån annan variant du syftar på?Bmwandreas wrote:Nej skärmen ska du inta ha ovanför skuffen. Du behöver ha en vinge och sen skärmen under där.
ja måste ju få upp plattan så ja kan ha öglan sitta ungefär i nederkant på plattan som den sitter nu.
ingen som har nå att säga om infästningen till skärmen? Om man får ha den mellan fjädertornen?
Ska försöka att ge mig på och bygga en vinge så ja får skärmen under den. Om de är nån som har nå tips så är de välkommet.
Ska försöka att ge mig på och bygga en vinge så ja får skärmen under den. Om de är nån som har nå tips så är de välkommet.
Om du ansluter buren till röret mellan fjädertornen så är det nog ok. Tror att den ska sitta fast i buren på något vis.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Här finns lite användbar info.
http://deist.com/page.html?chapter=1&pos=v&id=5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.swracecars.com/Files/pdf/75_147.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://deist.com/page.html?chapter=1&pos=v&id=5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.swracecars.com/Files/pdf/75_147.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
dessutom ser både skärmen och plattan du gjort ut å vara onödigt stabilt= tuungt
a de får bli lite mindre matrial i den. va de ja hadde hemma just nuknotan wrote:dessutom ser både skärmen och plattan du gjort ut å vara onödigt stabilt= tuungt
Såhär ser fästet ut på min 90 quattro
Fäste i bakluckan
Under baken.
Fäste under bilen.
Fäste under bilen.
Fäste i bakluckan
Under baken.
Fäste under bilen.
Fäste under bilen.