erikjakan wrote:Hoppas det håller . Kardaner är allmänt drygt!
Jo jag funderade själv på uppgraderingar men skulle bli svinigt dyrt med ombyggda fästen vid låda och bakaxel. Lär väl ändå rasa lådan innan kardanen ger vika.
Tyvär tror jag inte den där kardanen kommer hålla så länge heller :/, vet väldigt många som kört sönder sådana på e30is och din bil lär va bra mycket tyngre än en e30 sen vet jag ju inte om du ska ut och sladda eller köra rakt fram men
Fernis1 wrote:Tyvär tror jag inte den där kardanen kommer hålla så länge heller :/, vet väldigt många som kört sönder sådana på e30is och din bil lär va bra mycket tyngre än en e30 sen vet jag ju inte om du ska ut och sladda eller köra rakt fram men
Blir nog inget dragrace med min 1900kg:s best. Då lär jag knäcka allt i drivlinan inkl. vev och hjulbultar :p
Fernis1 wrote:Tyvär tror jag inte den där kardanen kommer hålla så länge heller :/, vet väldigt många som kört sönder sådana på e30is och din bil lär va bra mycket tyngre än en e30 sen vet jag ju inte om du ska ut och sladda eller köra rakt fram men
Ett par såna kardan har man kört sönder!!:) sen tog uni-kardan över och hjälpte mig stoppa ditt nå bättre kors har inte haft ett enda kardan problem efter det!!!
Ett par såna kardan har man kört sönder!!:) sen tog uni-kardan över och hjälpte mig stoppa ditt nå bättre kors har inte haft ett enda kardan problem efter det!!!
skit dyra och skit dåliga
Vilka då? Svea eller uni-kardan? Vet inte hur det är med e30 och e36 kardan men korset såg kraftigt ut på m5 kardanen. Får hoppas det håller ett tag iaf. då :s