Jag heter Felix Eriksson och är 17 år och bor på åland

setup:
[x]=har hemma
[/]=skall köpas
M50b25 block [x]
m52b28 vev, balanserad [x]
m54b30 kolvar [x]
PPF 135mm h-profil [x]
APR topp bultar [x]
lager/packningar [x]
coopering [x]
ViPEC v44 [x]
1000cc spridare [/]
325 insug [x]
lättat M20 svänghjul [x]
4-puckad sinter [x]
618 tryckplatta [/]
328 ZF låda [x]
bosch 044 [/]
IC 500x300x4" med 3" anslutningar [x]
PPF 75mm dump [x]
Holset HX55 64in/72ut, 19's hus. [x]
PPF ytterfjädrar samt CrMo retainers [/]
Precision 46mm wg [/]
PPF Fuelrail [/]
btr [/]
osv...
Allt därefter så vet jag inte helt säkert ännu, kommer till en början få motorn på rätt.

Jag skall försöka hålla budgeten så låg som möjligt genom att köpa så mycket beggade delar som möjligt ( vissa saker måste ju vara nya). så ni får gärna hojta till om ni har nånting av det som står högre upp.
Jag är trots allt 17 år och snart utbildad sjöman så jag är mestadels självlärd inom detta jämnfört med de som går på en bilmekanisk utbildning. så kom gärna med tips osv hur jag kan göra. jag lyssnar gärna på folk för att lära mig så mycket som möjligt

Nåja så här ser den ut iaf!



28/10 -2011
Fick ner den i garaget igår och började riva fronten på den då motorn skall ut inom kort.

Faktist nöjd med garagplatsen jag hyr. rymlig och bra!

29/10 -2011
Idag var jag ner en sväng och tog av A/C, kylare och insuget. sitter 325ans insug på, och det märktes att det är annorlunda än orginal då stagen som håller upp insuget inte passade och på fästena till fuelrailen var omgjorda

fick även upp bilen på pallbockar, så nu slipper man åt under motorn!
tyvärr inga bilder då jag glömde kameran, men det lägger jag upp imorn!
Kommentera på för fullt nu!
