jag vågar inte ta dig speciellt seriöst...
"Mr Crowley skrev:
Köp en av mig, jag har gjort en av ett spärrskaft! Den funkar asbra ibland... Kosta 500 kr å göra, jag kan sälja en ritning åt dej för en hundring!"
"funkar asbra IBLAND"?
och för 498 får jag en på biltema som borde funka asbra Alltid.
Jag rekommenderar att prova sin momentnyckel, skadar aldrig att kalibrera den samtidigt som man lär sig hur man ska dra. Jag blev förvånad när jag såg hur fel jag drog...
fulingbusen wrote:Jag rekommenderar att prova sin momentnyckel, skadar aldrig att kalibrera den samtidigt som man lär sig hur man ska dra. Jag blev förvånad när jag såg hur fel jag drog...
Jag använde ett instrument som visar hur hårt man drar, ställs in med kalibreringsskruven som sitter på momentnyckeln. Min biltema drog 20 nm för hårt med mig bakom spaken då jag ville den till 80 nm. Man drar oftast för hårt efter att nyckeln löst ut (iaf med biltema nyckeln)
Jag ställde in nyckeln så den drar lite för löst, efter att min biltema nyckel löser ut så lyckades jag aldrig sluta dra utan eftersom jag tog i så mycket så blir det en sista knäck efter klicket. Det blir dock under en väldigt kort stund så jag ställde utlösningen ( ) ca 5 nm för tidigt
Hehe ok, jag har ingen tillgång till såna där flashiga mätare så man får väl köra lite på känn Vilket är bäst då, dra lite för hårt eller lite för löst?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.