Carlsson- E30 Mtech2 m30B35 turbo (Drifting)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
Liten film när jag slänger ihop bmwn med turbo å lite körning på gatebil september 2010
http://www.garaget.org/video/72279
http://www.garaget.org/video/72279
Re: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
Såg roligt ut det där =) !
Sen måste jag säga att den där bussen är förjävla jäsig också!
Sen måste jag säga att den där bussen är förjävla jäsig också!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Re: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
Kul tråd. Riktigt avis på bussen
Kör du med 260 lådan från donatorbilen ihop med 528 främre kardanen?
Försökte mig på ditt koncept med 528 främre ihop med E30 bakre, men blir för långt, ihop med ZF då.
Kör du med 260 lådan från donatorbilen ihop med 528 främre kardanen?
Försökte mig på ditt koncept med 528 främre ihop med E30 bakre, men blir för långt, ihop med ZF då.
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Re: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
JonasH88 wrote:Kul tråd. Riktigt avis på bussen
Kör du med 260 lådan från donatorbilen ihop med 528 främre kardanen?
Försökte mig på ditt koncept med 528 främre ihop med E30 bakre, men blir för långt, ihop med ZF då.
skumt e28? zf lådan ska väl vara någon cm kortare än 260in. Du kan ju ta bort muttern som sitter över splinsen på bakre kardanen, man kan kapa typ 2 cm av det röret för att korta ner kardanen.
Re: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
Carlsson wrote:JonasH88 wrote:Kul tråd. Riktigt avis på bussen
Kör du med 260 lådan från donatorbilen ihop med 528 främre kardanen?
Försökte mig på ditt koncept med 528 främre ihop med E30 bakre, men blir för långt, ihop med ZF då.
skumt e28? zf lådan ska väl vara någon cm kortare än 260in. Du kan ju ta bort muttern som sitter över splinsen på bakre kardanen, man kan kapa typ 2 cm av det röret för att korta ner kardanen.
ZF är längre än 260in, ifrån E30. Möjligt att Getrag 260 från E28 är längre... Är ju två olika varianter. Kan va det som skiljer.
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Re: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
Oj, den här tråden hade jag missat
Mera info om 242an nu
Mera info om 242an nu
Volvo 242 -75 Rakställd BMW M50
Lite bilder på 242an
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat? Skicka ett pm, litet som stort!
Mvh/ Fredrik
Lite bilder på 242an
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat? Skicka ett pm, litet som stort!
Mvh/ Fredrik
Re: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
Re: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
Ja vad hände 2011 igentligen
Började säsongen med att renovera motorn efter att jag kört med för lite olja
motorn på väg ihop igen
motron i igen det är fan trångt på avgas sidan
En snabb dekalering på natten innan det är dags att ge sig ut på sommarens första träff gatebil Våler
Våler Depå
Fick kört typ 20min innan det gick en vippa. nya togs med av vänner som var på väg upp ifrån sverige och det byttes på lördag morgonen
Fan så kul så länge vipporna håller 5ans växel = rök
Uppstart av Dennis M5 Turbo vad är det dom säger det är aldrig så mycket folk som vid uppstart
Om lackning av min E30 efter en mindre brand
Slängde på lite nya pumpar
Sen var det dags för rudskogen
Som var en helg fylld med bekymmer finn 12fel
Kamkedjan gick av och slaktade lite grejor runtomkring
det var fler i teamet som hade en skit helg Jenz hade inget vidare flyt han heller
Tomas grenrör sprack på den röda volvon Torbjörn och Davids bil strulade med tändningen (gul volvo)
Så det blev grillning och öl tills inspiration fanns att laga upp det som gick
Tomas och torbjörn fick igång sina men Tomas e snabbare
Allt för denna gången
MVH Daniel
Började säsongen med att renovera motorn efter att jag kört med för lite olja
motorn på väg ihop igen
motron i igen det är fan trångt på avgas sidan
En snabb dekalering på natten innan det är dags att ge sig ut på sommarens första träff gatebil Våler
Våler Depå
Fick kört typ 20min innan det gick en vippa. nya togs med av vänner som var på väg upp ifrån sverige och det byttes på lördag morgonen
Fan så kul så länge vipporna håller 5ans växel = rök
Uppstart av Dennis M5 Turbo vad är det dom säger det är aldrig så mycket folk som vid uppstart
Om lackning av min E30 efter en mindre brand
Slängde på lite nya pumpar
Sen var det dags för rudskogen
Som var en helg fylld med bekymmer finn 12fel
Kamkedjan gick av och slaktade lite grejor runtomkring
det var fler i teamet som hade en skit helg Jenz hade inget vidare flyt han heller
Tomas grenrör sprack på den röda volvon Torbjörn och Davids bil strulade med tändningen (gul volvo)
Så det blev grillning och öl tills inspiration fanns att laga upp det som gick
Tomas och torbjörn fick igång sina men Tomas e snabbare
Allt för denna gången
MVH Daniel
-
- Posts: 148
- Joined: 06 Apr 2010, 14:06
- Location: Duved/Åre
Sv: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
Har inte sett tråden innan. Men uppa du så kan jag läsa;-)
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Re: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
jag läser också =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
Okej då kommer problem nr2 jag har glömt av mitt photobucket lösen
Men jag kan säga att det utvecklats en hel del jag ska försöka göra en uppdatering nästa vecka nu är det fullt upp inför helgen det blir att åka till Rudskogen för att testa dom nya styrvinklarna men mer om det sen
Men jag kan säga att det utvecklats en hel del jag ska försöka göra en uppdatering nästa vecka nu är det fullt upp inför helgen det blir att åka till Rudskogen för att testa dom nya styrvinklarna men mer om det sen
Re: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
Åkte å bänkade bilen igår jag har ju hållt på och gissat effekten sen 2010 när jag slängde ihop den
Klart man kör bilen till och från bänken
Den lämnade ju mer effekt på hjulen än vad jag hade gissat i motorn
Klart man kör bilen till och från bänken
Den lämnade ju mer effekt på hjulen än vad jag hade gissat i motorn
Re: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
hjemme laget rulle ? :p
Re: Carlsson- 335IM Turbo, M535 och 242 M50
Yes men många bilar som bromsat i den har lämnat mer effekt i riktiga bänkar tex dynapack osvdiohrvik wrote:hjemme laget rulle ? :p