Andreas testade en sväng på gatan och den rörde på sig bra ända från botten, ungefär som en BPU enligt han men sen när turbon kommer så bär de iväg.krajm wrote:Ja jag är novis men vad kan man använda en bil med den effektkurvan till? Blir de inte typ, död, död, död, 1000whp, död.?
Toyota Supra, 1045whp och 1172wnm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Toyota Supra, 1045whp och 1172wnm
1045whp Supra builder
Armin hade väl putsat i sin topp och hade väl Crower 282/276 kammar vad jag minns. 242or är de inte iafPitbull wrote:Bmwandreas wrote:Jämför registret med Jens. Något måste vara fel?
Tänkte på en sak! Armin med sin röda supra. Han fick ju 1147whp på 2,9bar.. Men org topp med Brian Crower axlar, 242gr.
Eller har ha missat ngt?
1045whp Supra builder
- Bmwandreas
- Moderator
Vrid vs effekt är en fast faktor och kan inte ändras. Har den x hk vid 5000 rpm så har den x nm vid 5000 rpm. Så det kan det inte vara.RWHP wrote:Ja vridmomentskurvan ser ju helt mongolid ut, blev likadant med Fredriks S4 att vridet följer effekten så där så jag misstänker bänken. För Supran är långt ifrån så slö i botten som vridet visar.. Man skulle helt klart jämfört i en annan bänkBmwandreas wrote:Jämför registret med Jens. Något måste vara fel?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Lär nog vara kammarna, byte till lite snällare kammar lär nog inte vara en dum ide kanske för att få lite bättre register eftersom bilen kommer gå 95% gata. Men den är ju absolut inte slö i botten nu utan den har bara orolig och ryckig gång på låga varvtal. Vi får se om de blir nån ändring i vinter
1045whp Supra builder
Liten filmsnutt på ägarens reaktion när den passera 1000whp
http://www.youtube.com/watch?v=-TSAqw0hJvA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=-TSAqw0hJvA" onclick="window.open(this.href);return false;
1045whp Supra builder
fjolliga 272/272 sitter i min, eller satt....
RWHP wrote:Armin hade väl putsat i sin topp och hade väl Crower 282/276 kammar vad jag minns. 242or är de inte iafPitbull wrote:Bmwandreas wrote:Jämför registret med Jens. Något måste vara fel?
Tänkte på en sak! Armin med sin röda supra. Han fick ju 1147whp på 2,9bar.. Men org topp med Brian Crower axlar, 242gr.
Eller har ha missat ngt?
Toyota Supra singelturbo
Verkar som 3.4L stroker är de man ska ha om man vill ha ett gött register Det här är från KDW's Supra från Danmark, helt sjukt register!
GT4788R, divided 1.18 A/R
Fully built 3.4L
9:1 CR
Stage 5 head
GSC S2 cams
Tilton quad
Motec M800
Motec CDI-8
GT4788R, divided 1.18 A/R
Fully built 3.4L
9:1 CR
Stage 5 head
GSC S2 cams
Tilton quad
Motec M800
Motec CDI-8
1045whp Supra builder
Liten update.
Köpte en svarv så man kan göra delar till supran:)Bla bussningar.
Loke ville hjälpa till när de ska skruvas supra.Ska börjas i tid.
Så såg de ut innan ner skruvning.
2 tim senare så va allt löst.
Köpte en svarv så man kan göra delar till supran:)Bla bussningar.
Loke ville hjälpa till när de ska skruvas supra.Ska börjas i tid.
Så såg de ut innan ner skruvning.
2 tim senare så va allt löst.
1045Rwhp sommaren 2012.
Fick tag på ett 4kg Tilton svänghjul från Don på Accelerated Performance, borde dyka upp nästa vecka med lite tur. Nya lameller kommer snart beställas och håller på att gå igenom några tryckplattor, försöka hitta en fräsch med rätt art.nr. Efter jul nångång kommer det beställas en ny huvudcylinder från Twins Turbo.
1045whp Supra builder
Hej andreas, takk for en bra førfest på clarion:) tyckde hadde litt mycket kläder, hahaha! nice bygge du har:):):):)
Last edited by freddalur on 12 Dec 2011, 23:49, edited 1 time in total.
BMW E30 S54 Turbo
BMW E39 525da 01
BMW E39 525da 01
Idag kom lite delar från curt i usa:)
Även ett nytt tilton svänghjul ska lösas ut i morron.
Lite kabel och -98an grill.
Även ett nytt tilton svänghjul ska lösas ut i morron.
Lite kabel och -98an grill.
1045Rwhp sommaren 2012.
Liten update då, är ju inte så mycket som ska göras i vinter, lite bussnigsbyte, uppfräschning av kabelhärva och ny koppling. Lyckades hitta ett Tilton chromemoly svänghjul, beggat men oanvänt, men jag hitta ett iaf vilket inte verkar lätt. Ny lameller beställs nog strax efter nyår sen blir det en helt ny tryckplatta/kopplingskorg som pallar trycket, de på ebay vet man ju inte va de klarar då de som säljer inte vet art.nr på grejerna, så man vet ju inte riktigt vad man får.
98ans frontgrill, bara testmonterad på bilden men de blir fan snyggare med en sån tycker jag
Lite nya kabelstumpar för att byta ut dom som är sprucken och princip av, är till tändspolar, vattentemp och knacksensor.
98ans frontgrill, bara testmonterad på bilden men de blir fan snyggare med en sån tycker jag
Lite nya kabelstumpar för att byta ut dom som är sprucken och princip av, är till tändspolar, vattentemp och knacksensor.
1045whp Supra builder
Liten update då..
Fått bussningar i aluminium gjorda till diffen och bakvagnsbryggan, även fått "weld-ins" bussningarna bak till diffen gjorda.
Ett par lameller som klarar gött med stryk, tryckplattan beställs snart. Blev värsta modellen för de här lamellerna som klarar 1720nm.
Den bakre kamlägesgivaren är ett minne blott, den används inte tillsammans med AEMet så passade på att få en alu plugg gjord så man får lite mer utrymme att komma åt spridarkontakterna.
Fått bussningar i aluminium gjorda till diffen och bakvagnsbryggan, även fått "weld-ins" bussningarna bak till diffen gjorda.
Ett par lameller som klarar gött med stryk, tryckplattan beställs snart. Blev värsta modellen för de här lamellerna som klarar 1720nm.
Den bakre kamlägesgivaren är ett minne blott, den används inte tillsammans med AEMet så passade på att få en alu plugg gjord så man får lite mer utrymme att komma åt spridarkontakterna.
1045whp Supra builder