Mitt hydrauliska bromsservo har börjat strula och trycka ur sig olja ur påfyllningskärlet när man bromsar, upptäckte i fredags tillsammans med lite annat fix så det blev inget kört för min del i helgen trodde det berodde på g-krafterna först då det kommit ut lite i motorrummet när jag körde stripp men icke, har meckat med skiten i helgen och fattar inte var felet är, eventuellt bromsbomben som är konstig.
Är det bmw 02 som har ett litet bromsservo som passar om man har m50 i e30? Det skall ju passa mot bromscylindern också, samt infästningen helst.
Något bra ställe att köpa sånt på?
beggagnat 70 tal känns sådär då det ju är massa mjukdelar i som åldras...
Tror jag sett ngn firma som gör aftermarket bromsservos till alla möjliga bilar?
Är det inte polo som har ett som passar med lite modifiering av infästningen till pedalen?
Jag kör med ett ATE från E36 316. Det är lite mindre men blir tajt som tusan ändå med M50 originalinsug. Hålen i torpeden fick också borras om.
jopp. jag kapade av kulan och gängade upp den, sen kapade jag till rätt längd.
böt även skruven som är på "insidan" mot cylindern så den blev rätt längd mot e30 bromscylindern.
Ni som har bytt ut bromsservon, märkermam stor skillnad på hur tungtrampad den blir?
Vilken är lättast att sätta dit? Är det bilar med eller utan abs? Alltså både donator och e30?
Ni som har bytt ut bromsservon, märkermam stor skillnad på hur tungtrampad den blir?
Vilken är lättast att sätta dit? Är det bilar med eller utan abs? Alltså både donator och e30?
Jag har Golf Mk1 bromsservo med kortad "pinne" och mina bromsar funkar kalas! Jag kör utan ABS men borde inte vara någon skillnad...
Ni som har bytt ut bromsservon, märkermam stor skillnad på hur tungtrampad den blir?
Vilken är lättast att sätta dit? Är det bilar med eller utan abs? Alltså både donator och e30?
Jag har Golf Mk1 bromsservo med kortad "pinne" och mina bromsar funkar kalas! Jag kör utan ABS men borde inte vara någon skillnad...
Har du lust att mäta diameter samt tjocklek vid tillfälle? Vad använder du för huvudbromscylinder?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Kör också med golfens. E30 cylinder. M3e36 ok. Inte kört så mycket än, men känns bra nu efter två omgångars luftande.
Golfens är tjockare än e30:ins, ca:50mm. Diametern är runt 190mm om jag kommer ihåg rätt. Dock ett tag sedan jag mätte. Kan återkomma med mer exakta mått till helgen.
jeg har aldri helt fattet hvorfor alle bytter bremsesvero, med m50 sugis i e30. jeg kjører orginal bremseservo. Har kun slipt litt av rillene på m50 innsuget. funker kallas.
ellers er jo dobbelmembran fra 325ix litt mindre, og nesten pnp.
med turbo kan jeg forstå det litt bedre. siden man ønsker å lute motor mest mulig mot sjåførsiden.