Amplify - 320 Touring får BLÅSJOBB
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Strandholm
Amplify wrote:Alla diffklumpar till e30 passar rakt av på de olika karosserna och motortyperna.
Enda skillnaden är att man får dra ihop kardanen lite när man har haft lilla diffen å ska köra med stora.
Lilla klumpen suger balls iaf, har kört sönder 4st
ok vad bra för jag dödar diffar varje månad och tröttnar... så det blir nog en sådan för mig med
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Amplify wrote:Alla diffklumpar till e30 passar rakt av på de olika karosserna och motortyperna.
Enda skillnaden är att man får dra ihop kardanen lite när man har haft lilla diffen å ska köra med stora.
Lilla klumpen suger balls iaf, har kört sönder 4st
Lilla klumpen? Är den mindre än den diffade du har nu?
Det inte så att eftersom du har en 320 Touring så har du en riktig bakvagn med skivor osv jämfört med en 320 Coupe.
- Strandholm
Eftersom bakvagnsbalken är lika på alla e30 och medbringarna också.
Så passar de båda olika rakt på?
Touring har skivor ja. har haft både lilla å stora klumpen på min.
Min vinterbil jag köpte hade trasig bakaxel så tog bort den lilla saken som satt där och satte dit "stora" klumpen ifrån en 325a. Inga problem. (4door 320 -86)
Stora klumpen är i stort sett bara lite längre utvändigt vad man behöver bry sig om. Bulthålen/bultmönstrena överallt är desamma.
Så man slår bara ihop kardanen lite.
iX vet jag dock ingenting, men på dom bilarna e ju allt special så det är säkert tvärtom att bakaxeln sitter bakofram och utochin på samma gång.
Den jag har nu är den såkallade stora diffen, men har haft iallafall 4st "små" klumpar på bilen då min lokala skrot sponsrat med dom
Världens längsta post om världens simplaste sak har jag iaf lyckats med nu.
Så passar de båda olika rakt på?
Touring har skivor ja. har haft både lilla å stora klumpen på min.
Min vinterbil jag köpte hade trasig bakaxel så tog bort den lilla saken som satt där och satte dit "stora" klumpen ifrån en 325a. Inga problem. (4door 320 -86)
Stora klumpen är i stort sett bara lite längre utvändigt vad man behöver bry sig om. Bulthålen/bultmönstrena överallt är desamma.
Så man slår bara ihop kardanen lite.
iX vet jag dock ingenting, men på dom bilarna e ju allt special så det är säkert tvärtom att bakaxeln sitter bakofram och utochin på samma gång.
Den jag har nu är den såkallade stora diffen, men har haft iallafall 4st "små" klumpar på bilen då min lokala skrot sponsrat med dom
Världens längsta post om världens simplaste sak har jag iaf lyckats med nu.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
-
- Strandholm
Håller på och dealar till mig en topp, som sedan skall till PPF för svetsning, planing och borrning.
Och ett grenrör och en wastegate. Får se vart det hela slutar.
Verkar som jag behöver en alltför dyr wastegate för min ekonomi
Lite nyinköpta prylar iallafall:
+ lite siliconslangar och tryckrör. Återstår att se om dom passar
Förövrigt är det någon som behöver köpa en m20b25 med extraktorgrenrör i slutet av juni så kan ni pma
Och ett grenrör och en wastegate. Får se vart det hela slutar.
Verkar som jag behöver en alltför dyr wastegate för min ekonomi
Lite nyinköpta prylar iallafall:
+ lite siliconslangar och tryckrör. Återstår att se om dom passar
Förövrigt är det någon som behöver köpa en m20b25 med extraktorgrenrör i slutet av juni så kan ni pma
fulingbusen wrote:japp, och viskodiff
Ja dessa viskodiffar.. det är bara skit!
Sitter sånn org på min sierra cossi rwd... .. han sa upp sig igår... det vart typ tvärnit.. han gick o rulla 150 meter sen får man vänta påa tt oljan ska rinna tillbaka.. sen 150meter..
tacka vet jag stora/lilla lamelldiffen!.. det är bra grejer det
- Strandholm
Får väll uppdatera lite.
Går mest och väntar på bättre tider.
på att ärtan ska bli klar med min topp och grenrör.
Sedan så råkade man ut för ett "litet" ras häromveckan. bromsbeläggen började ta slut, började raspa å ha sig. tänkte, aja. fixar det imorron! så ett par repor i 200 på motorvägen hit och dit. Så kollar jag nästa dag.
Såg ut som en grammofonskiva! Så beställt nya skivor och monterat på och nya belägg.
sen andra saken.
Min generatorrem som e max spänd har slirat lite hela tiden.(biltema skit) så på vägen till garaget så började generatorlampan lysa. Aja tänkte jag, bra timing iaf. Där gick den sönder
Men så börjar jag lossa på generatorn och tänker. Fy satan vad det är trångt!!!! har inge minne av att det ska vara så trångt.
var ca 2mm frigång mellan kåpan för tändkablarna och kylaren...
Tittar runt lite. Här ser ni förklaringen:
http://i6.tinypic.com/155l8yc.jpg
Fläkten var inte så vacker, kylaren var ju inte så snygg den heller, men den kan ha klarat sig iallafall. Det visar sig!
generatorremmen hade inte gått av, den hade krängt av
Väntar på nya Delrini motorkuddar ifrån Torjokis som bör komma imorron
Är inte bilen ihop innan 1 Juli så åker motorn ur och turbobygget påbörjas.
Går mest och väntar på bättre tider.
på att ärtan ska bli klar med min topp och grenrör.
Sedan så råkade man ut för ett "litet" ras häromveckan. bromsbeläggen började ta slut, började raspa å ha sig. tänkte, aja. fixar det imorron! så ett par repor i 200 på motorvägen hit och dit. Så kollar jag nästa dag.
Såg ut som en grammofonskiva! Så beställt nya skivor och monterat på och nya belägg.
sen andra saken.
Min generatorrem som e max spänd har slirat lite hela tiden.(biltema skit) så på vägen till garaget så började generatorlampan lysa. Aja tänkte jag, bra timing iaf. Där gick den sönder
Men så börjar jag lossa på generatorn och tänker. Fy satan vad det är trångt!!!! har inge minne av att det ska vara så trångt.
var ca 2mm frigång mellan kåpan för tändkablarna och kylaren...
Tittar runt lite. Här ser ni förklaringen:
http://i6.tinypic.com/155l8yc.jpg
Fläkten var inte så vacker, kylaren var ju inte så snygg den heller, men den kan ha klarat sig iallafall. Det visar sig!
generatorremmen hade inte gått av, den hade krängt av
Väntar på nya Delrini motorkuddar ifrån Torjokis som bör komma imorron
Är inte bilen ihop innan 1 Juli så åker motorn ur och turbobygget påbörjas.
båda mina motorkuddar såg ut sådär nu har en polare gjort nå special me nå gummi klätt i rostfritt. jääävligt stela fast ändå inte metall mot metall. får se hur de funkar
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.