coolt att de verkar funka att plocka så mycket effekt med orginal motor
vet nån vad som skiljer på m60b30 och m60b40 i hållbarhet??
har ju själv en e28 (528IA) och en e34 530 med lilla v8an ståendes kanske kan bli ett "litet" projekt om nåt år när e28 blir veteran och besiktas vartannat år
BMW M60 håller inte för 708 på hjulen och 150 hk lustgas!
Lustgas är grymt stallade direkt med 150 hk gas sköt packningen på vänster topp fränt var det iaf. Rivning pågår den skenade i ladd och jag stängde spjället när laddet passerade 1,5bar.. Det vart ett jävla ljud i maskinen iaf den stunden innan packningen sköts ur motorn vattnet pissade ut från sidan av blocket mellan topp och block...
Sikko wrote:BMW M60 håller inte för 708 på hjulen och 150 hk lustgas!
Lustgas är grymt stallade direkt med 150 hk gas sköt packningen på vänster topp fränt var det iaf. Rivning pågår den skenade i ladd och jag stängde spjället när laddet passerade 1,5bar.. Det vart ett jävla ljud i maskinen iaf den stunden innan packningen sköts ur motorn vattnet pissade ut från sidan av blocket mellan topp och block...
Haha kanske skulle nöja dig med 100hk då?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Japmax wrote:M5 har stålpackning, kostar 1200kr styck tyvärr.
Bara 1200?
2400:- för stålpackningar tycker jag låter som ett bra pris om man kollar vad allt annat man kostar och lägger ner i en bil..
Kollar man mekonomen så kostar sotningssats 4260:- och då ingår inte cylinderpackning??? Men det finns en för cylinder 5-8 för 910:- alltså ena sidan??
Så 2400:- är svinbilligt om det betyder att man kan ladda på lite..
Riktigt brutal bil, kul att någon testar vad grejerna håller för =) M60 har potential har vi ju sett iaf.
Ja det vart orginal packning bättre man skjuter den än blocket som för i övrigt såg nytt ut.. Jag ska sätta i 12,9 bult i båda topparna hade jag tänkt med anti gängnings söggel den förhindrar bult och skruv att gänga upp sig.