sommarn efter gatebil mantorp har gått, och nu är det på gång igen inför årets rökarträff, ppf bigmeet i orsa första helgen i september!
Det enda för mig kända hindret nu är syncproblem med lådan, annars ska 8an gå att knipa.
Emmaboda = 1.4bar (717whp) och brehäng i mål, bra start givetvis för 9.11s noterades och 247km/h.
Orsa= 300whp till och klistrat, problemet förut har varit koppling som brunnit i starter och en bil som lättat i hastighet pga luftlyft i bagageutrymmet som inte var igenbyggt.
På kjula iår försökte jag åka en 8a på lågladd innan jag kranade på fullt, men med löst svänghjul som sedan hoppade dän helt vart det inget av den planen.
Nu laddar vi om på slutspurten, går inte 8an nu är det bara att börja med KUNG FU eller nåt annat man inte blir lika knäckt av
liten bildserie från sensommarn:
översvämning i garaget
den röde kommer behöva spaceras 4cm för 10" fälgar med et 20
di beauty and di beast
frontbåge grundad till den röda, rätt nerverande projekt då den är lite väl nerplockad med tanke på att 2st ägarbyten skett imellan också... hade varit klar kaross i juni om allt skit funnits.. men men, den är väl grundligt iordninggjord till slut iallafall...
bra förvarings bil iallafall
dörrar så ihopmonterade som det gått, saknas en ruta vä fram för vev och listen som synes på bilden.. nån som har så hojta gärna till..
tänkte turba evon jag hämtade ifrån england och bytte ut min bruksbil med
en sån här behöver jag till röda faran, går inte att köpa löst på bmw.. själva plastbussningen som sitter däri. tips eller är det bara att svarva?
snart dags för 12timmars race med mitsubishi iår igen, 4G63an ska vråla!!
kört lagligt streetrace med evo 5an.. relativt kul på 1an och 2an, men sen kändes det rätt lustigt att vara ute på ett flygfält och bränna... gäsp..
köpte tråg och oljepump till min röda e30 och snor pumpen till den vita sålänge
bigbrake kit till e30 till salu, man behöver köpa coilovers med hylsor till dom för att kunna använda dock, är även modifierade i styrledsinfästningarna för bättre sladdutslag
330 motor till röda faran, har även köpt zf växellåda och 328 kardan till den så ihop med min gamla kombibakvagn så är den relativt komplett under till, förutom coilovers.
pedaler och bromsservo imonterat
gatebil satte lite fräna spår... tur det bara är utkladdat gummi, skulle nog aldrig ta ut en bil man är rädd om på dessa event..
ÄNTLIGEN, restad hos tilton, men fanns hos en firma i england och nu är den här, då var det bara att muttra ihop motorn och dingla ner
fick låna ett centreringsdon av robban på mbilar
efter lite lördags mek såg det ut såhär med hjälp av ett par skruvglada polare
om inte 8an kommer nu på orsa vet jag inte om jag ska skratta eller gråta, hittils har det bara känts som en fråga om när och hur bra 8a det ska bli, men nu börjar jag bli nojjig, när en gaswire går av tillexempel, när ett svänghjul lossnar...
8,7 @ 270 vore ju nåt det, på smygbreställ...
Må lådan synca och allt skit hålla ihop !