2jz, Balanserad maskin? =)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
2jz, Balanserad maskin? =)
http://www.youtube.com/watch?v=8wnDMlas ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
-
Re: 2jz, Balanserad maskin? =)
de va ändå lite imponerande!
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
-
Imponerande!
Bmw E36 M50 TURBO Projekt/drifting
RI5 Garaget
Filip Persson
0709968626
RI5 Garaget
Filip Persson
0709968626
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Toyota och speciellt Lexus har välbalanserade motorer original. När Lexus ls400 lanserades så pallade dom upp en och hade byggt en pyramid med chamangeglas på motorn som var fyllda till bredden. Sen i med D och gasade upp bilen till 250km/h (i luften då) utan att en droppe spilldes!
Vill fan ha en 2jz i min m535...
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
535 -87 x2 525 -92 523 -97
håll er till bmw M motorna istället. ger mer effekt vid lägre ladd, alltså bättre
- e30mattias
respekt! 2jz på film var imponerande också!! älskar 2jz! men hatar priserna på dom..banzai wrote:Toyota och speciellt Lexus har välbalanserade motorer original. När Lexus ls400 lanserades så pallade dom upp en och hade byggt en pyramid med chamangeglas på motorn som var fyllda till bredden. Sen i med D och gasade upp bilen till 250km/h (i luften då) utan att en droppe spilldes!
MVH. Mattias
Med vänliga hälsningar, Mattias Björkskog.
Bilmekaniker till vardag.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
Bilmekaniker till vardag.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
Varför blir alla "wooow" när man talar om 2jz motorn? Den är på 3 liter och tokslö utan turbos ? Är de mycket grövre tilltagna i godset mellan cylindrar än bmw´s m motorer? Topparna finare än bmws M toppar? Men har ju sett amerikanare som kranar ur 1400+ hk ur supror..
tackar vetja s50/s38 + lite laddtryck. (för att hålla oss inom rimliga gränser) mer pollar än en org 2jz som sugisar
Så pitbull, varför väljer du o köra 2jz, antar att det är för att det är ovanligt i bmw i konbination med härligt sound ?
menar inget "bmw är bättre än toyota" nu, utan det blir alltid sån "uppståndelse" kring supramaskinerna, de låter jävligt ballt och de går att krama ur mycket effekt ur dem..Men det som egentligen imponerar mig är suprans 6vxl låda, inte maskinen.
Kommer nog bli toknice in the end!
tackar vetja s50/s38 + lite laddtryck. (för att hålla oss inom rimliga gränser) mer pollar än en org 2jz som sugisar
Så pitbull, varför väljer du o köra 2jz, antar att det är för att det är ovanligt i bmw i konbination med härligt sound ?
menar inget "bmw är bättre än toyota" nu, utan det blir alltid sån "uppståndelse" kring supramaskinerna, de låter jävligt ballt och de går att krama ur mycket effekt ur dem..Men det som egentligen imponerar mig är suprans 6vxl låda, inte maskinen.
Last edited by Dawe_A on 16 Aug 2011, 16:06, edited 1 time in total.
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
suprans låda är lika imponerande som maskinen i sig själv, att kunna köra 1000hk på orginal maskin tillhör då inte vanligheterna bland 6cyl maskiner.Dawe_A wrote:Varför blir alla "wooow" när man talar om 2jz motorn? Den är på 3 liter och tokslö utan turbos ? tackar vetja s50/s38 + lite laddtryck. (för att hålla oss inom rimliga gränser) mer pollar än en org 2jz som sugisar
2jz är kung, jag tycker om bmw maskiner och bygger ju själv s38 turbo, men 2jz är det något speciellt med utan tvekan
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Dajb wrote:suprans låda är lika imponerande som maskinen i sig själv, att kunna köra 1000hk på orginal maskin tillhör då inte vanligheterna bland 6cyl maskiner.Dawe_A wrote:Varför blir alla "wooow" när man talar om 2jz motorn? Den är på 3 liter och tokslö utan turbos ? tackar vetja s50/s38 + lite laddtryck. (för att hålla oss inom rimliga gränser) mer pollar än en org 2jz som sugisar
2jz är kung, jag tycker om bmw maskiner och bygger ju själv s38 turbo, men 2jz är det något speciellt med utan tvekan
Jojo det är ju det.. Något speciellt är där ju, men vem kör 1000hk i org maskin då? Tuktar man den ordentligt så håller det inte, det säger sig självt.
Är det någon som ens testat krana på duktigt med laddtryck på en standard 6cyl S maskin?
jag menar, bygger man en 1000hk s38 eller 2jz, så finns där ingen som kan rekomendera eller säga att det är "safe" att köra med org prylar i någon av maskinerna.. right?
Håller en 2jz bättre med 1000hk än en s38? Jag tänker te.x på agtony, som verkar köra sin 1100hk m5a till vardags, året runt?
hur ser kolvar, stakar och vev ut i en 2jz?
ingen pajkastning nu .. har inte testat något av alternativen själv.. jag funderar bara högt.
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Dawe_A wrote:Dajb wrote:suprans låda är lika imponerande som maskinen i sig själv, att kunna köra 1000hk på orginal maskin tillhör då inte vanligheterna bland 6cyl maskiner.Dawe_A wrote:Varför blir alla "wooow" när man talar om 2jz motorn? Den är på 3 liter och tokslö utan turbos ? tackar vetja s50/s38 + lite laddtryck. (för att hålla oss inom rimliga gränser) mer pollar än en org 2jz som sugisar
Jojo det är ju det.. Något speciellt är där ju, men vem kör 1000hk i org maskin då? Tuktar man den ordentligt så håller det inte, det säger sig självt.
Är det någon som ens testat krana på duktigt med laddtryck på en standard 6cyl S maskin?
jag menar, bygger man en 1000hk s38 eller 2jz, så finns där ingen som kan rekomendera eller säga att det är "safe" att köra med org prylar i någon av maskinerna.. right?
Håller en 2jz bättre med 1000hk än en s38? Jag tänker te.x på agtony, som verkar köra sin 1100hk m5a till vardags, året runt?
hur ser kolvar, stakar och vev ut i en 2jz?
ingen pajkastning nu .. har inte testat något av alternativen själv.. jag funderar bara högt.
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... ilit=supra" onclick="window.open(this.href);return false;
han gör
och det håller beviserligen
verkligen inte, det är långt ifrån safe, men det har funkat på många 2jz maskiner och jag vet bara en s38 som åker på standard botten och ~750hk och det är nog väldigt nära gränsen för vad standard maskin klarar
vet inte om dom håller bättre än en fullsmidd s38 med allt godis i världen
nu menar jag standard maskiner med lite laddtryck, då verkar 2jz vara kungen av täppan
Bmw e30 M5 Turbo
Dawe_A wrote:Varför blir alla "wooow" när man talar om 2jz motorn? Den är på 3 liter och tokslö utan turbos ? Är de mycket grövre tilltagna i godset mellan cylindrar än bmw´s m motorer? Topparna finare än bmws M toppar? Men har ju sett amerikanare som kranar ur 1400+ hk ur supror..
Sa Dawe som precis läst på lite extra om 2jz.. Ni är sig lika på andra sidan Blekinge...
Mattias Skoglund
Tony har haft problem med sin S38 utan att göra reklam för de!
Blocken håller bättre kan man ju börja med!
En bmw lämnar mer effekt än en 2jz vid samma laddtryck. Inget att snacka om!
Vem har sagt att ja ska åka 2jz?
Blocken håller bättre kan man ju börja med!
En bmw lämnar mer effekt än en 2jz vid samma laddtryck. Inget att snacka om!
Vem har sagt att ja ska åka 2jz?
Mattias Skoglund
jag skulle ju aldrig sätta en bmw motor i min supra iaf man behöver inte byta till något annat motor märke när man har bmw. finns redan grymma motorer i familjen
min motor såg fin ut när jag titta in i tråget iaf. verkar hålla för mig med 933whp
men som sagt dom är toktrötta utan att fixa dom lite. man har mycket gratis på bmws M motorer.
min motor såg fin ut när jag titta in i tråget iaf. verkar hålla för mig med 933whp
men som sagt dom är toktrötta utan att fixa dom lite. man har mycket gratis på bmws M motorer.
Pitbull wrote:Dawe_A wrote:Varför blir alla "wooow" när man talar om 2jz motorn? Den är på 3 liter och tokslö utan turbos ? Är de mycket grövre tilltagna i godset mellan cylindrar än bmw´s m motorer? Topparna finare än bmws M toppar? Men har ju sett amerikanare som kranar ur 1400+ hk ur supror..
Sa Dawe som precis läst på lite extra om 2jz.. Ni är sig lika på andra sidan Blekinge...
vad ska du börja munhugga om? jag funderade och frågade.
jag vet ingenting om supramotorn (knappt) så det va därför jag frågade.
E34 M5 3.8 -92 ,
E34 M5 3.8 -92 ,
Titan Motorsport körde hela förra säsongen med samma 2JZ block med ca 2300hk i deras dragbil, de va själv förvånade över att det höll en hel säsong. Säger väl en del om att det är ett stryktåligt block som körs på strax under 5 bar i laddtryck.. Vidar Strand's 1422hk S38 block höll väl inte allt för länge, visst att motorn var upptagen 0.2L men de effektstarkaste 2JZorna är ju upptagen 0.4L. Men ska man bygga en motor med rimlig effekt för gata är nog kanske en M-maskin att föredra eftersom de är så pass bra grundmotor.
1045whp Supra builder
v.s sin 1400hk+ 350hk lystgass maskin går fortfarande i grekland. han sprengte en 1200hk 3.8 som sto i m5an etter 3 sesongar.
JAAS-performance