Balansering, det är lite jobb trots allt...

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Franzén
Posts: 2513
Joined: 06 Aug 2009, 14:08
Location: Göteborg

Balansering, det är lite jobb trots allt...

Post by Franzén »

http://www.youtube.com/watch?v=zli_leFn ... grec_index" onclick="window.open(this.href);return false;
Grr!
0706-419608
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Re: Balansering, det är lite jobb trots allt...

Post by jorgen »

Vad var det för skrotvev han balanserade med tanke på hålen an borrade var stora o djupa på bergvärme hål :shock:
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Re: Balansering, det är lite jobb trots allt...

Post by Strandholm »

haha tänkte det också. han snålade ju inte med borrhålen iaf :D
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
cerwinboy
Posts: 710
Joined: 09 Jul 2007, 22:46
Location: Blekinge

Re: Balansering, det är lite jobb trots allt...

Post by cerwinboy »

jänkare junk. vägde mina orginal m52 135mm stakar o dom skiljde 1 gram på tyngsta o lättast med en digital kemi våg (600g till 601g) kolvbultarna vägde 108g st i m52. där imot skiljde det nästan 6g på m52 kolvarna, och m54b30 veven behöver man nog inte kolla. bmw har bra orginal delar.
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
User avatar
Franzén
Posts: 2513
Joined: 06 Aug 2009, 14:08
Location: Göteborg

Re: Balansering, det är lite jobb trots allt...

Post by Franzén »

Haha!!
Jänkare ni vet... a pound here and a couple of inches there...
Grr!
0706-419608
User avatar
Patrik Johansson
Posts: 16
Joined: 01 Dec 2005, 15:40
Location: Höör.
Contact:

Re: Balansering, det är lite jobb trots allt...

Post by Patrik Johansson »

Känns lite sådär att inte nollbalansera varje del för sig.
Varför borra bort halva motvikten på veven om obalansen sitter i tryckplatta, svänghjul eller i svängningsdämparen?
Dessutom är ju balanseringen bortkastad om man vid ett senare tillfälle byter svänghjul och/eller koppling om inte det kan balanseras för sig.

För viktning och balansering i Sverige kan jag verkligen rekommendera Pekka Nyström (TTR Racing) i Höganäs som är mycket duktig och noggrann.
Mvh Patrik Johansson

Min 240 16V Turbo.
http://www.garaget.org/?car=14773
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Re: Balansering, det är lite jobb trots allt...

Post by Bmw*Alex »

Patrik Johansson wrote:Känns lite sådär att inte nollbalansera varje del för sig.
Varför borra bort halva motvikten på veven om obalansen sitter i tryckplatta, svänghjul eller i svängningsdämparen?
Dessutom är ju balanseringen bortkastad om man vid ett senare tillfälle byter svänghjul och/eller koppling om inte det kan balanseras för sig.

För viktning och balansering i Sverige kan jag verkligen rekommendera Pekka Nyström (TTR Racing) i Höganäs som är mycket duktig och noggrann.

för att få det bra så ska det väl balanseras ihop och sedan var för sig och att man ska kunna byta ut delarna var för sig ? så har ja fått förklarat för mig iaf.

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply