Balansering, det är lite jobb trots allt...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Balansering, det är lite jobb trots allt...
http://www.youtube.com/watch?v=zli_leFn ... grec_index" onclick="window.open(this.href);return false;
Grr!
0706-419608
0706-419608
Re: Balansering, det är lite jobb trots allt...
Vad var det för skrotvev han balanserade med tanke på hålen an borrade var stora o djupa på bergvärme hål
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Re: Balansering, det är lite jobb trots allt...
haha tänkte det också. han snålade ju inte med borrhålen iaf
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Re: Balansering, det är lite jobb trots allt...
jänkare junk. vägde mina orginal m52 135mm stakar o dom skiljde 1 gram på tyngsta o lättast med en digital kemi våg (600g till 601g) kolvbultarna vägde 108g st i m52. där imot skiljde det nästan 6g på m52 kolvarna, och m54b30 veven behöver man nog inte kolla. bmw har bra orginal delar.
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
Re: Balansering, det är lite jobb trots allt...
Haha!!
Jänkare ni vet... a pound here and a couple of inches there...
Jänkare ni vet... a pound here and a couple of inches there...
Grr!
0706-419608
0706-419608
- Patrik Johansson
- Posts: 16
- Joined: 01 Dec 2005, 15:40
- Location: Höör.
- Contact:
Re: Balansering, det är lite jobb trots allt...
Känns lite sådär att inte nollbalansera varje del för sig.
Varför borra bort halva motvikten på veven om obalansen sitter i tryckplatta, svänghjul eller i svängningsdämparen?
Dessutom är ju balanseringen bortkastad om man vid ett senare tillfälle byter svänghjul och/eller koppling om inte det kan balanseras för sig.
För viktning och balansering i Sverige kan jag verkligen rekommendera Pekka Nyström (TTR Racing) i Höganäs som är mycket duktig och noggrann.
Varför borra bort halva motvikten på veven om obalansen sitter i tryckplatta, svänghjul eller i svängningsdämparen?
Dessutom är ju balanseringen bortkastad om man vid ett senare tillfälle byter svänghjul och/eller koppling om inte det kan balanseras för sig.
För viktning och balansering i Sverige kan jag verkligen rekommendera Pekka Nyström (TTR Racing) i Höganäs som är mycket duktig och noggrann.
Re: Balansering, det är lite jobb trots allt...
Patrik Johansson wrote:Känns lite sådär att inte nollbalansera varje del för sig.
Varför borra bort halva motvikten på veven om obalansen sitter i tryckplatta, svänghjul eller i svängningsdämparen?
Dessutom är ju balanseringen bortkastad om man vid ett senare tillfälle byter svänghjul och/eller koppling om inte det kan balanseras för sig.
För viktning och balansering i Sverige kan jag verkligen rekommendera Pekka Nyström (TTR Racing) i Höganäs som är mycket duktig och noggrann.
för att få det bra så ska det väl balanseras ihop och sedan var för sig och att man ska kunna byta ut delarna var för sig ? så har ja fått förklarat för mig iaf.
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;