lmm...

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
fisherman
Posts: 261
Joined: 20 Nov 2005, 19:57
Location: Eskilstuna/Västerås

lmm...

Post by fisherman »

jag ska till och byta lmm till min 325: som jag håller på och turbokonverterar. jag har fått tag på en lmm från en bmw 735 och ska byta kretskortet i den till 325:ans. nu när jag har plocket isär dom så kollar jag på spjället, på 325 så öppnar det sig helt och på 735:ans så öppnar det sig pyttelite bara, blir det annorlunda när elektroniken kommer igång på bilen när lmm är inkopplad?
hur ska man göra? hjälp mig nu?
mvh kenny
you can`t pee on what you can`t catch...
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Det där löser sig sen...

Justera fjädern bara...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Brox
Posts: 967
Joined: 04 Dec 2005, 23:47
Location: Halmstad

Post by Brox »

ursäkta ifall jag hoppar in men jag undrar bara varför man ska byta lmm när man tex turbokonverterar?
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

lura systemet med orig. 325 kort o ha större lmm... >mer luft..
systemet tror att det är samma mängd luft som kommer in som när du hade 325 lmm fast det kommer mer...
fisherman
Posts: 261
Joined: 20 Nov 2005, 19:57
Location: Eskilstuna/Västerås

Post by fisherman »

är det nån som kan säga varför det är så? att 325 öppnar helt och 735:an öppnar bara pyttelite?
you can`t pee on what you can`t catch...
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

fisherman wrote:är det nån som kan säga varför det är så? att 325 öppnar helt och 735:an öppnar bara pyttelite?


Som ja sa...

Fjädern i M30 LMM:en är förmodligen hårdare spänd än den i M20 LMM:en...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
fisherman
Posts: 261
Joined: 20 Nov 2005, 19:57
Location: Eskilstuna/Västerås

Post by fisherman »

du hade så rätt så mannen.. tack för hjälpen.
men nu till ett annat??? jag får inte loss skruvarna till kretskortet. en gick till ochmed av.. hur ska jag få loss dom på ett bra sätt?
you can`t pee on what you can`t catch...
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Kan man inte sätta dit hela skiten som den är bara?
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Nisse Järnet wrote:Kan man inte sätta dit hela skiten som den är bara?


Vissa säger att det funkar, andra inte... Bara testa ju..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
JaJsEn
Posts: 620
Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan

Post by JaJsEn »

funkade för mej,

så länge den är från en motornick bil med stiften p åsamma ställe så funkar det tror ja.

mvh Erik jakobsson
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
Post Reply