Daniel86 wrote:Ska du ah m42 motorn lär du ha tråg från e30, (en som vet)
Fördelen med m42 är att zf, riktig koppling och allt passar direkt utan en massa mek med sprängkåpor osv.
På opel/saab finns det ingen låda som passar utan modds som pallar 4-500hk.
Fel om tråget, han ska ha tråg från en e36 då han ska ha trågbulan bakom framvagnen.
Ska han ha tråget bakom balken lär han kapa bort hela torpedväggen och halva kardantunneln.
Bort ska också originalfläkthyllan fläkten och värmepaketet.
Daniel86 wrote:Ska du ah m42 motorn lär du ha tråg från e30, (en som vet)
Fördelen med m42 är att zf, riktig koppling och allt passar direkt utan en massa mek med sprängkåpor osv.
På opel/saab finns det ingen låda som passar utan modds som pallar 4-500hk.
Fel om tråget, han ska ha tråg från en e36 då han ska ha trågbulan bakom framvagnen.
Ska han ha tråget bakom balken lär han kapa bort hela torpedväggen och halva kardantunneln.
Bort ska också originalfläkthyllan fläkten och värmepaketet.
Christian.N wrote:Rätta mig om har fel men sitter inte "bulan" på oljetråget från E36 i bakkant på motorn och från E30 så sitter den i framkant? Alltså på M42?
Nej LS1 blir det inte.. Hellre nån lätt ettrig liten motor! Då passar ju wankel bra men kan inte ett piss om dom och vad jag förstått så är det inte direkt billigt och skruva wankel heller..
Christian.N wrote:Nej LS1 blir det inte.. Hellre nån lätt ettrig liten motor! Då passar ju wankel bra men kan inte ett piss om dom och vad jag förstått så är det inte direkt billigt och skruva wankel heller..
Men hade varit rätt häftigt faktiskt
Ville bara ta i lite
Ettrig liten motor..
Ca18DET? Sitter i nissan s13... Eller en SR20?
Turbo original på båda 2... ifall det spela nån roll.
Ja låter inte heller helt dumt faktiskt.. Att det är turbo orginal eller inye spelar inte så stor roll faktiskt såvitt jag känner till.. Får att stoppa i vilken motor som helst med turbo så länge vikt/effekt förhållande stämmer..
M-techer wrote:
Christian.N wrote:Nej LS1 blir det inte.. Hellre nån lätt ettrig liten motor! Då passar ju wankel bra men kan inte ett piss om dom och vad jag förstått så är det inte direkt billigt och skruva wankel heller..
Men hade varit rätt häftigt faktiskt
Ville bara ta i lite
Ettrig liten motor..
Ca18DET? Sitter i nissan s13... Eller en SR20?
Turbo original på båda 2... ifall det spela nån roll.
Fan det finns många fina motorer man kan bygga på.. Svårt och välja när det är enklare än regga med tex BMW turbobil...
Skulle även uppskatta om ni vill komma med lackeringstips? Vad för färg skulle passa på bilen? Dekaler?
Tror en mörkare blå eller kanske svart skulle vara snyggt.. Riktigt fint lackad.. Men samtidigt så är jag lite inne på nån mer tidsenlig färg med kanske såna gamla racingdekaler på bilen.. Ja racebil ut i fingerspetsarna så att säga..
Men är det inte bättre att du bestämmer dig helt själv för motorval, lådval, färgval,dekalval i slutändan... annars blir du ju inte nöjd när slutresultat står framför dig?