Tycker inte du ska stoppa i en sexa, för å få vettig viktfördelning med en sådan lär du sätta den halvvägs in i coupen.
Blir frutkasvärt framtungt, tråkigt och svänga å gasa med när bilen är så kort.
Skulle kunna tänka mig en s14 eller liknande 4cyl maskin med lite potencial.
Daniel86 wrote:Tycker inte du ska stoppa i en sexa, för å få vettig viktfördelning med en sådan lär du sätta den halvvägs in i coupen.
Blir frutkasvärt framtungt, tråkigt och svänga å gasa med när bilen är så kort.
Skulle kunna tänka mig en s14 eller liknande 4cyl maskin med lite potencial.
Precis så känner jag också. Vill inte ha en tung maskin i bilen och jag vill inte börja med att kapa upp torpedvägg och bygga röramschassie i fram för att få plats med motorn..
Nej nån liten 4 cylindrig motor med en trevlig snurra på, ladda lågt som fan och regga sen öka på lite =)
Nån som sitter på information om coilovers, bromsar, bakvagn etc som passar på denna bil? Smärre modifikationer är inga problem..
Har hört att Manta B GSI bakvagn passar bolt on, då blir det samtidigt 2 cm bredare per sida också...
Japp manta b bakaxeln passar rakt på och har lamelldiff standard.
Dock är den inte så superkrallig så många bygger om till volvo bakaxel, då får du skivor på köpet också.
Coilovers osv är ju svårt på en sådan här när du har dubbla a-armar.. tornen i innerskärmarna klarar inte av några coilovers.
Finns inte så värst mycket delar till dessa som är bolton, har en ascona a själv och det är ju samma skit.
Daniel86 wrote:Japp manta b bakaxeln passar rakt på och har lamelldiff standard.
Dock är den inte så superkrallig så många bygger om till volvo bakaxel, då får du skivor på köpet också.
Coilovers osv är ju svårt på en sådan här när du har dubbla a-armar.. tornen i innerskärmarna klarar inte av några coilovers.
Finns inte så värst mycket delar till dessa som är bolton, har en ascona a själv och det är ju samma skit.
Okej, riktigt bra information!! Vet knappt nånting om dessa bilar så all info är matnyttig.. Vet du vad man kör för väghållningsgrejer då?